علیرضا الوندی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این رقم نسبت به میزان پرداختی در سال 94 بیش از 234 میلیارد ریال افزایش یافته و با رشد 32 درصدی روبرو شده است.
وی گفت: عوارض وصولی مالیات بر ارزش افزوده طبق قانون، براساس جمعیت و میزان وصولی هر شهرستان، میان شهرداری ها و دهیاری ها توزیع می شود، بر همین اساس میزان افزایش پرداختی در بین شهرستان ها و دهیاری ها یکنواخت نبوده و با توجه به میزان وصولی هر شهرستان، از 15 درصد تا 70 درصد افزایش نوسان داشته است.
به گفته وی در میان شهرستان های استان، شهرستان های قروه و بانه بیشترین درصد افزایش را در این زمینه داشته اند.
مدیرکل امور مالیاتی کردستان اظهار کرد: شهرداری سنندج به دلیل تمرکز واحدهای صنفی و شرکتها در این شهر و دارا بودن میزان جمعیت بیشتر نسبت به سایر نقاط استان، بیشترین میزان دریافتی را داشته و این مبلغ بیش از 323 میلیارد ریال بوده است.
وی افزود: از 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده وصولی، سه درصد آن به حساب شهرداری ها و دهیاری ها، یک درصد آن به حساب وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در طرح سلامت و پنج درصد باقیمانده به عنوان مالیات مستقیما به حساب خزانه واریز می شود.
از مجموع درآمدهای مالیاتی استان کردستان 65درصد در بخش مالیات های مستقیم و 35 درصد در بخش مالیات های غیر مستقیم وصول خواهد شد.
7348/1904
**خبرنگار: افسانه گلباغی/انتشار دهنده: مسعود احمدی
**آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.