به گزارش ایرنا سردار مراد حسنی روز یکشنبه در جلسه هماهنگی گرامیداشت سوم خرداد و آزادسازی خرمشهر در سنندج، ضمن تبریک به مناسبت سالروز فتح خرمشهر، ایمان و اعتقادات دینی را عامل پیروزی انقلاب اسلامی دانست و گفت: در دوران دفاع مقدس علیرغم برخورداری دشمنان از تجهیزات نظامی، رزمندگان انقلاب تنها با اتکاء به ایمان و اعتقادات دینی توانستند بر رژیم بعثی عراق پیروز شوند.
وی با اشاره به اینکه برنامه های حماسه آزاد سازی خرمشهر با شعار من انقلابی ام به مدت چهار روز در استان کردستان برگزار می شود گفت: برنامه های گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر از روز سه شنبه دوم خرداد آغاز می شود.
به گفته وی روز دوم خرداد روز سلحشوری، پایمردی و ایثارگری نامگذاری شده است، ویژه برنامه های این روز در راستای نمایش رشادت رزمندگان بیت المقدس و شهدای مدافع حرم است.
سردار حسنی افزود: روز چهارشنبه سوم خرداد روز مقاومت، ایثار و پیروزی نامگذاری شده است و ویژه برنامه های این روز در راستای دستاوردهای سوم خرداد با عنوان الگوی ایثارگری مردم در دوران هشت سال دفاع مقدس تبیین می شود.
وی تبیین حماسه سوم خرداد، تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس، به صدا درآوردن زنگ مقاومت در مدارس و دانشگاه ها را از برنامه های سوم خرداد برشمرد.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کردستان گفت: چهار خرداد روز دزفول مقاومت و پایداری نامگذاری شده است و ویژه برنامه های این روز در راستای تبیین مقاومت های دزفول است همچنین پنجم خرداد روز ولایتمداری، وحدت و معنویت نامگذاری شده است.
وی دیدار با نماینده ولی فقیه، برگزاری مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح، برگزاری ویژه برنامه میثاق با شهدای دفاع مقدس، پخش ویژه برنامه آزادسازی خرمشهر، فضاسازی و تبلیغات محیطی، برگزاری مسابقات مختلف ورزشی و میزگرد عملیات پیروزی انقلاب در برنامه های صدا و سیما و حضور گسترده ارتش نیروهای مسلح و سخنرانی فرماندهان در نماز جمعه از دیگر برنامه های سالروز فتح خرمشهر عنوان کرد.
امین مرادی رییس حوزه هنری استان کردستان هم در این نشست از افتتاح سینما ازادی شهرستان بیجار در سوم خرداد خبر داد و گفت: اکران فیلم در سینما بهمن و سینما آزادی بیجار و برگزاری نمایشگاه نقاشی دوران دفاع مقدس از اهم برنامه های حوزه هنری در سالروز سوم خرداد است.
دکتر خدابنده لو مدیرعامل هلال احمر کردستان نیز در این نشست گفت: مردم نقش مهمی در خلق حماسه خرمشهر ایفاء کردند در همین راستا در برنامه های گرامیداشت آزادسازی خرمشهر باید بر محور مردم باشد.
7352/1904
**خبرنگار: شیوا اردلان منش/انتشار دهنده: مسعود احمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.