به گزارش خبرنگار ایرنا، امیر قادری روز یکشنبه در جلسه بررسی مشکلات و موانع احداث مجتمع های صنفی در استان و ساماندهی صنوف شهری'صنوف آلاینده' در سنندج با بیان اینکه باید مدافع حقوق سرمایه گذاران در این عرصه بوده و به مسئله ساماندهی این صنوف توجه ویژه شود افزود: بر این اساس باید بهترین تصمیم در مورد این مشاغل شهری و مکان یابی آنها گرفته شود.
وی با تأکید بر ممنوعیت تعیین لکه و نقطه برای این صنوف در شهرهای استان گفت: این مسئله به دلیل جلوگیری از رانت خواری، زمین خواری و بورس بازی بسیار ضروری است و کمیته باید به این مهم توجه ویژه داشته باشد.
معاون عمرانی استاندار کردستان اظهار کرد: در جانمایی زمین برای این مشاغل باید از اراضی دولتی استفاده کرد و از تعیین اراضی کشاورزی به این منظور جلوگیری شود.
وی ادامه داد: به صورت قانونی ملکف و موظف به جلوگیری از تخریب اراضی کشاورزی هستیم و این اراضی خط قرمز دولت در استان است و نباید به گونه ای عمل کرد که اراضی کشاورزی از بین برود و یا ساخت و ساز غیرمجاز رونق بگیرد.
قادری با اشاره به اینکه دولت آمادگی دارد، پیشنهادهای بخش خصوصی را هم بررسی کند، افزود: یک بازه زمانی برنامه ریزی شده است که کمیته فوق نسبت به مشخص کردن زمین برای مشاغل شهری در شهرهای استان اقدام کند و پس از آن این موارد در کارگروه زیربنایی استان جهت تصمیم گیری نهایی مطرح خواهد شد.
کمیته تعیین پهنه برای استقرار مشاغل شهری در شهرهای کردستان با حضور ادارات راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، صنعت معدن و تجارت، محیط زیست، میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، آب منطقه ای، منابع طبیعی، اتاق اصناف و شهرداری های شهرهای استان تشکیل می شود.
7348/1904
**خبرنگار: افسانه گلباغی/انتشار دهنده: مسعود احمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.