به گزارش ایرنا از اداره کل ورزش و جوانان استان کردستان، خانه جوانان شماره یک سنندج روز شنبه 16 اردیبهشت ساعت 15 با حضور مشاور اقتصادی رئیس جمهور و مسئولان استانی افتتاح و به بهره برداری می رسد.
در این آیین محمد علی نجفی مشاور اقتصادی رئیس جمهور، رضا حجتی مدیرکل مشارکت های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان، استاندار و مدیران کل دستگاه های دولتی استان کردستان حضور خواهند داشت.
خانه جوانان نایسر با پیگیری های صورت گرفته معاونت فرهنگی و امور جوانان در راستای ایجاد مکان اختصاصی برای فعالیت و امور سازمان های مردم نهاد انجام شده است.
این مکان 350 متر مربع در 2 طبقه و دارای اتاق ورزش و مشاوره، کتابخانه، سالن کنفرانس و در بخش های اداری برای فعالیت های فرهنگی اجتماعی، مدنی و کارگاه های اوقات فراغت طراحی و صورت گرفته است.
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کردستان در رابطه با خانه جوان سنندج گفت: این طرح، مکانی برای فعالیت ها و تصمیم گیری های جوانان است و هزینه های اجاره آن از اعتبارات وزارت ورزش و جوانان و اداره کل ورزش و جوانان تأمین خواهد شد.
هیرش رضایی به آسیب های اجتماعی در شهرهای استان کردستان اشاره کرد و افزود: با احداث خانه جوانان، سازمان های مردم نهاد می توانند بدون دغدغه در مکان مختص به خود به رفع آسیب ها و معضلات اجتماعی بپردازند.
وی با بیان اینکه رسیدگی به امور و فعالیت های حوزه جوانان به عنوان یک مقوله مهم باید برای در اولویت کاری مسئولان باشد ادامه داد: با توجه به این حوزه می توانیم شاهد جامعه ای شاداب و بدون آسیب های مختلف اجتماعی باشیم.

** تیم ساکا پخش سقز هفته ششم را با تساوی در مقابل تکاب به پایان رساند
هفته ششم رقابت های فوتسال لیگ دسته دوم با شگاه های کشور از روز جمعه 15 اردیبهشت در گروه دوم مسابقات برگزار شد.
تیم ساکا پخش سقز در ادامه این رقابت ها در دیدار خانگی خود مقابل قایقران تکاب به تساوی 2 بر 2 دست یافت.
نماینده کردستان با این تساوی با 13 امتیاز در صدر جدول رقابت های فوتسال لیگ دسته 2 باشگاه های کشور قرار دارد و تیم های پارس آباد اردبیل و اروم آلیاژ ارومیه به ترتیب در رده های بعدی قرار دارند.
ساکا پخش در ادامه این رقابت ها روز پنجشنبه 21 اردیبهشت در هفته هفتم میزبان تیم اروم آلیاژ ارومیه خواهد بود.
این رقابت ها در چهار گروه هشت تیمی برگزار خواهد شد که تیم ساکا پخش سقز نماینده کردستان در گروه دوم مسابقات قرار گرفته است.
تیم ساکا پخش سقز با تیم های پارس آباد اردبیل، شهید دهقان نیا اردبیل، اروم آلیاژ ارومیه، قایقران تکاب، همتاز موتور بناب، خالص سازان روی زنجان و مهیان تبریز هم گروه است.
تیم های اول تا سوم هر گروه به مرحله دوم صعود خواهند کرد که مرحله دوم این مسابقات در 2 گروه 6 تیمی برگزار خواهد شد.

**کردستان قهرمان اولین دوره مسابقات بسکتبال سه نفره بانوان کشور شد
نخستین دوره مسابقات بسکتبال سه نفره بانوان بالای 18 سال کشور (ثبت شده در فدراسیون جهانی) روز جمعه 15 اردیبهشت با معرفی تیم های برتر در اراک پایان یافت.
این رقابت ها با شرکت 34 تیم از سراسر کشور روزهای 14 و 15 اردیبهشت در سالن ورزشی شهید ثامنی اراک برگزار شد.
دختران بسکتبالیست هیأت استان کردستان با شکست تمامی حریفان خود به فینال راه یافتند و موفق شدند در یک رقابت حساس و نفس گیر تیم ای ام سی(AMC) گرگان را با نتیجه 13 بر 9 شکست دهند و با هفت بُرد پیاپی بر سکوی نخست اولین دوره مسابقات بسکتبال سه نفره بانوان کشور بایستند.
پریسا کرمی، کیژان شکری، سارا احمدی و آنیتا غفوری بازیکنان تیم هیأت بسکتبال کردستان را در این مسابقات تشکیل می دادند و آرینا غفوری به عنوان سرپرست دختران ورزشکار استان را همراهی کرد.
پریسا کرمی بسکتبالیست کردستانی از سوی کادر فنی مسابقات به عنوان فنی ترین بازیکن در این رقابت ها انتخاب شد.
این مسابقات برای بازیکنان شرکت کننده دارای رنکینگ داخلی و جهانی است و در یک گیم 10 دقیقه ای در نیمه زمین بسکتبال به همراه سه بازیکن اصلی و یک بازیکن ذخیره بدون حضور مربی انجام می شود.
در صورت موافقت فدراسیون بسکتبال، کردستان به عنوان تیم برتر می تواند در رقابت های جام باشگاه های آسیا در بخش سه نفره شرکت کند.

** پایان مسابقات دوومیدانی قهرمانی جوانان کشور در سنندج / 2 نشان طلا و نقره سهم دوندگان کردستانی
مسابقات دوومیدانی قهرمانی جوانان کشور که به میزبانی سنندج به مدت 2 روز برگزار شد با قهرمانی تیم خراسان رضوی پایان یافت.
دوندگان شرکت کننده در ماده های 100، 200، 400، 800، 1500، 5000، 10000، 110 متر بامانع، 400 متربامانع و 3000 متر بامانع، 100*4، 400*4 متر، پرش طول، پرش سه گام، پرش با نیزه، پرش ارتفاع، پرتاب وزنه، پرتاب دیسک، پرتاب چکش و 10 کیلومتر پیاده روی و دهگانه به رقابت پرداختند.
در این رقابت ها 210 ورزشکار حضور داشتند و در قالب 31 تیم از 30 استان کشور در مواد مختلف به مصاف هم رفتند.
در پایان این مسابقات، محمد حسامی در قالب تیم الف کردستان موفق شد در ماده 400 متر با 51:47 ثانیه نشان طلا را بر گردن آویزد و بر سکوی اول بایستد.
در ماده 100*4 امدادی محمد حسامی، پیمان باباخانی، آریا بهرامی و میثم رشیدی دیگر دوندگان کردستانی عنوان دوم را به خود اختصاص دادند.
در نتیجه تیمی، استان خراسان رضوی با 71 امتیاز بر سکوی نخست ایستاد، بوشهر و خوزستان به ترتیب با امتیازات 45 و 41 عناوین دوم و سوم را بدست آوردند و تیم کردستان الف با 32 امتیاز در جایگاه پنجم قرار گرفت.
مسابقات دوومیدانی قهرمانی جوانان کشور روز های پنجشنبه و جمعه 14 و 15 اردیبهشت در استادیوم 22 گولان سنندج برگزار شد.
7355/1904
**خبرنگار: وریا کرمی/انتشار دهنده: مسعود احمدی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.