به گزارش ایرنا معاون توسعه ورزش قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان استان کردستان از پایان انعقاد تفاهم نامه مالی با هیات های ورزشی استان کردستان در سال 96 خبر داد.
علی فتح اله زاده افزود: در راستای نظامند کردن فعالیت های مالی هیات های ورزشی استان، تفاهم نامه مالی منعقد و تنظیم شد.
وی گفت: تاکنون حوزه توسعه ورزش قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان کردستان با 95 درصد هیأت های ورزشی استان تفاهم نامه مالی امضا کرده و در مورد اعتبارات ابلاغی به هیأت ها در طول سال نیز به توافق رسیده است.
معاون توسعه ورزش قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان کردستان ادامه داد: این تفاهم نامه ها فقط یک تفاهم نامه مالی و در راستای مدیریت کردن منابع مالی و ایجاد انگیزه برای کسب در آمد در هیات های ورزشی بسته شده است.
فتح الله زاده اضافه کرد: با توجه به اعتبارات اندک بخش دولتی نمی توان تمامی انتظارات هیأت های ورزشی را برآورده کرد؛ بنابراین منابع مالی اختصاص یافته به صورت هدفمند هزینه خواهد شد.
وی ادامه داد: کمک ها و منابع مالی اداره کل ورزش و جوانان استان کردستان به هیات های ورزشی در طول سال در این تفاهم نامه در نظر گرفته شده است که به صورت فصلی به آنان پرداخت می شود.
فتح اله زاده اظهار کرد: با واریز مبالغ از سوی اداره کل، هیات های ورزشی می توانند این منابع را مدیریت و بر دخل و خرج خود نظارت کنند و در صورت کمبود اعتبارات این اجازه به آنان داده شده که در آمد زایی کنند.
معاون توسعه ورزش قهرمانی یکی از بندهای آیین نامه هیات های ورزشی را کمک مالی اداره کل ورزش و جوانان به این هیات ها ذکر کرد و گفت: هیات های ورزشی با رعایت مابقی مفاد آئین نامه می توانند کسب درآمد کنند.
فتح اله زاده اضافه کرد: نگاه دستگاه ورزش در سال 96 توسعه ورزش قهرمانی و همگانی و ایجاد یک نوع تحرک و فعالیت از سوی روسا و اعضای هیات های ورزشی است.

** داور بین المللی کشتی سقزی نمره قبولی آزمون علمی درجه المپیکی را کسب کرد
نتیجه اولین مرحله آزمون درجه المپیکی و آزمون تئوری گزینشی المپیک داوران بین المللی در سال 2017 در قزاقستان از سوی اتحادیه جهانی و فدراسیون کشتی اعلام شد.
محمد رحیم پور داور بین المللی سقزی در پایان اولین مرحله آزمون علمی درجه المپیکی (s1) قزاقستان با کسب نمره قبولی، مرحله تئوری و علمی را پشت سرگذاشت و جواز بخش دوم آزمون عملی را کسب کرد.
رحیم پور تاکنون چندین دوره قضاوت در رقابت های جام جهانی و جام باشگاه های جهان، قهرمانی آسیا و اروپا و بیش از 30 مسابقه بین المللی و 80 مورد مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی در کارنامه این داور کردستانی ثبت شده است.
این داور سقزی در سال 2007 در کشور ارمنستان و در سال 2010 میلادی قطر موفق شد مدرک داوری درجه سه و 2 بین المللی را دریافت کند و در رقابت های کشتی جام یادگار امام (ره) که اسفند سال 1390 در قم برگزار شد توانست درجه یک داوری بین المللی را با موفقیت کسب کند.
رحیم پور با اعزام از سوی فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران توانسته است در رقابت های جهانی و آسیایی در داخل و خارج کشور به عنوان یکی از داوران ممتاز شناخته شود.
اولین مرحله آزمون تئوری کلاس های استاژ، ارتقاء و کنترل درجه داوران بین المللی در سال 2017 روزهای 26 و 27 فرورین در قزاقستان برگزار شد.
سه داور بین المللی کشتی کشور برای شرکت در این آزمون، به شهر آستانه کشور قزاقستان اعزام شدند.
7355/1904
**خبرنگار: وریا کرمی/انتشار دهنده: مسعود احمدی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.