مدیرکل کمیته امداد کردستان گفت: با جمع آوری چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان زکات فطریه و کفاره در استان و با ارزیابی‌های انجام شده دفتر مرکزی این نهاد، استان کردستان موفق به کسب رتبه نخست کشوری در زمینه جمع آوری زکات فطریه شد.

به گزارش ایلنا ، محمد رسول شیخی زاده با بیان اینکه ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زکات در سال ۹۵ در سطح استان جمع آوری شد، عنوان کرد: با جمع آوری این مبلغ،  شاهد تحقق ۸۵ درصدی تعهد انجام شده و همچنین رتبه سوم کشوری  در زمینه جمع آوری زکات بودیم.

 شیخی زاده در ادامه گفت:  ۶۰ درصد از زکات جمع آوری شده در جهت کمک به محرومان و نیازمندان و ۴۰ درصد هم در جهت احداث پروژه های عمرانی عام المنفعه هزینه شد.

وی اظهار کرد:  احداث و خریداری ۶۲ واحد مسکن مددجویی، ۲۹ مورد تعمیرات مسکن نیازمندان، ۱۵ مورد کمک هزینه درمانی، ۳۱۸  مورد کمک هزینه تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان نیازمند، بیش از ۱۶ هزار مورد پرداخت کمک معیشتی و موردی به نیازمندان و احداث ۱۶۰ طرح عمرانی عام المنفعه از سرفصل های هزینه کرد زکات در سال ۹۵ بود.

مدیر کل کمیته امداد کردستان با بیان اینکه  هدفگذاری جمع آوری زکات در سال جاری  ۱۴ میلیارد تومان است، گفت:  در جهت  فرهنگ سازی و ترویج فریضه الهی زکات با استفاده از ظرفیت  های مختلف و اعضای شورای زکات استان و شهرستانها تلاش خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سال گذشته یک میلیارد و ۳۳۰ میلیون تومان بابت تشویقی زکات از سوی دولت به کشاورزان و روستائیان در سال ۹۵ پرداخت شد، افزود: امید است در سال جاری نیز با هدف ترغیب و تشویق کشاورزان و روستائیان در این زمینه اقدامات بیشتری انجام شود.

شیخی زاده در ادامه گفت: اولویت قرار دادن کمک به تامین مسکن محرومان، کمک به ازدواج جوانان نیازمند و  تهیه جهیزیه برای نو عروسان محروم،  کمک به ساخت پروژه های نیمه تمام سال گذشته و احداث پروژه های جدید،  استفاده از ظرفیت روحانیون منطقه در جهت فرهنگ سازی این فریضه الهی و برگزاری جلسات و همایشهای زکات، برنامه ریزی برای جمع آوری زکات مال التجاره و فطریه در ماه مبارک رمضان و استفاده از ظرفیت عاملین افتخاری روستاها و مبلغان زکات از برنامه های پیش بینی شده شورای زکات استان در سال جاری است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.