به گزارش خبرنگار ایرنا، روز پنجشنبه یک واحد آموزشی چهار کلاسه در روستای کوخ شیخ الاسلام بانه با مشارکت بخش خصوصی و کلنگ زنی شد.
مدیر آموزش و پرورش بانه در آیین کلنگ زنی این واحد آموزشی گفت: این واحد آموزشی در زمینی به مساحت یک هزار و 700 متر مربع با اعتبار پنج میلیارد ریال احداث می شود.
رضا خضری افزود: یک میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبارات این واحد آموزشی توسط تسهیلات بانک ملی و سه میلیارد و 500 میلیون ریال توسط کمیته برنامه ریزی شهرستان تامین می شود.
وی با بیان اینکه روستای کوخ شیخ الاسلام یک روستای مهاجر پذیر است خاطر نشان کرد: یکی از خواسته های مردم این روستا احداث یک مدرسه مناسب است که هم اکنون این مهم با همکاری بانک ملی استان و کمیته برنامه ریزی شهرستان محقق شده است.
وی گفت: این روستا 46 نفر دانش آموز در مقطع ابتدایی دارد که حدود 20 نفر از دانش آموزان به دلیل کمبود فضایی آموزشی مجبور هستند در شهر بانه تحصیل کنند و خانواده ها هر روز فرزندان خود را برای ادامه تحصیل به شهر بانه بفرستند.
حجت الله شاکری رئیس امور شعب بانک ملی استان کردستان گفت: سال گذشته بانک ملی با کمک مجمع خیرین مدرسه ساز چهار مدرسه در شهرستان سقز و یک مدرسه در مریوان احداث و تحویل آموزش و پرورش داد و هم اکنون نخستین مدرسه در بانه کلنگ زنی شد.
مدرسه روستای کوخ شیخ الاسلام در مهر ماه سال جاری به بهره برداری می رسد. روستای کوخ شیخ الاسلام در بخش آرمرده 150 خانوار و 800 نفر جمعیت دارد.
بانه در 242 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7469/6108
**خبرنگار: زینب طلایی/ **انتشار دهنده: امید بهمنی
**آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNSANANDAJ
https://telegram.me/joinchat.DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.