به گزارش ایرنا کامبیز حسن زاده روز چهارشنبه در اولین کارگروه استانی پیشگیری و مبارزه با قاچاق محصولات سلامت محور سال جاری در سنندج،با اشاره به اینکه قشر نوجوان و جوان بیشترین مصرف کننده کالاهای سلامت محور جامعه هستند گفت: در همین راستا دانشجویان و دانش آموزان محور اصلی این همایش هستند.
وی افزود : از آنجا که کالاهای بهداشتی - آرایشی قاچاق عمدتا غیر استاندارد و تقلبی است معرفی آسیب ها و اثرات مخرب کالاهای آرایشی- بهداشتی سلامت محور به قشر جوان جامعه ضروری است.
وی گفـت: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و جلوگیری از ضربه زدن بر اقتصاد کشور باید از ورود قاچاق کالابه داخل کشور جلوگیری کرد.
وی با بیان اینکه پدیده قاچاق کالا های سلامت محور می تواند تهدید جدی برای اقتصاد کشور باشد و افزون بر تهدید جدی بر سلامت جامعه ضرر هنگفتی نیز بر اقتصاد کشور وارد کند گفت: در همین راستا ترویج کالاهای ایرانی آرایشی بهداشتی بمنظور حفظ سلامت جامعه ضروری است.
حسن زاده با اشاره به اینکه برخی مکمل های نیروزا که ورزشکاران در باشگاههای ورزشی استفاده می کنند عمدتا قاچاق و تقلبی است، نظارت بر کالاهای آرایشی بهداشتی و مکمل های دارویی نیروزا در مراکز توزیع و عرضه مانند عطاری ها و باشگاهها ضروری عنوان کرد.
وی خواستار نظارت و بازرسی بر انبارهای مواد غذایی در شرکت شهرک های صنعتی استان کردستان شد و افزود: اکیپ های بازرسی با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت و بازسان بهداشت برای بازرسی این کالاها وارد عمل شوند.
وی با اشاره به اینکه طرح ترسیم نمونه برداری زمین های کشاورزی برای اولین بار سال گذشته در کشور انجام شده است گفت: در این طرح حدود 110 نقطه زمین های کشاورزی کشور مورد نمونه برداری قرار گرفت و میزان فلزات سنگین آن ارزیابی شد.
وی اظهارکرد: طبق ارزیابی های انجام شده زمین های کشاورزی استان کردستان از حیث داشتن فلزات سنگین مانند سموم و نیترات وضعیت مطلوبی در سطح کشور داراست.
دبیر کمیسیون پیشگیری قاچاق غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان نیز مجموع بازرسی های سازمان غذا و داروی استان را در سال 94 پنج هزار و 746 مورد و در سال 95 حدود پنج هزار و 482 مورد عنوان کرد.
مظفر اسلامی نیا افزود: تعداد بازرسی از اماکنبی که مکمل های نیروزای مصرف می شود در سال 94 حدود 543 مورد و در سال 95 حدود 465 مورد و تعداد بازرسی از داروخانه های استان در سال 94 حدود 2 هزار و 570 مورد بود که این تعداد در سال 95 به حدود هزار و 832 مورد بوده است.
وی همچنین تعداد پرونده های متخلف مربوط به کالاهای سلامت محور را در سال 94 حدود 75 مورد و در سال 95 تعداد 249 مورد ذکر کرد.
7352/ 3020
**خبرنگار: شیوا اردلان منش/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.