به گزارش خبرنگار ایرنا، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان در کارگاه فرهنگی پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر در سنندج گفت: تفکر ما در جامعه در زمینه مواد مخدر و اعتیاد و غیره، یک تفکر غالبی و قالبی است و فقط به دنبال مقابله هستیم در حالیکه باید این تفکر شکسته شود و برای هر اتفاقی احساس مسئولیت کنیم.
سلیم کریمی افزود: تصور بر این است که تنها دولت متولی و مسئول مقابله با اعتیاد و مواد مخدر است اما تنها راه مقابله با آسیب‌ها و مشکلات دولت نیست و مردم، خانواده و مدرسه نیز باید در این راستا پیشقدم شده و خود را مسئول بدانند.
به گفته وی اگر خانواده‌ها و تک تک افراد در آموزش خطرات مواد مخدر و مسایل پیشگیری اهتمام بورزند، شاهد کاهش این آمار اعتیاد خواهیم بود.
**چندین المان بهاری در فضاهای شهری سنندج نصب می شود
مدیرعامل سازمان زیبا سازی شهرداری سنندج با بیان اینکه امسال رویکرد سازمان در خصوص نصب المان ها در مناسبت ها تغییر کرده گفت: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته در سالجاری با آغاز هر فصل المانهای متناسب با آن فصل در سطح شهر نصب خواهد شد.
هه تاو فریدونی با اشاره به نصب چندین المان بهاری در فضاهای شهر سنندج افزود: این المانها شامل المان کندوی زنبورعسل، گل نرگس، گل بابونه، توت فرنگی، استندهای رنگی و چرخ گل است.
وی اظهار کرد: این سازمان بر اساس رویکرد جدید در سالجاری با نصب المان های فصلی در مناسبت های ملی و مذهبی فقط عملیات آذین بندی و نورآیی میادین سطح شهر را انجام می دهد.
مدیرعامل سازمان زیبا سازی شهرداری سنندج با بیان اینکه در چند روز آینده المان های بهاری در فضاهای شهر نصب می شود ابراز امیدواری کرد، اقدامات این سازمان و نصب این المان ها بتواند رضایتمندی شهروندان را فراهم آورد.

**رقابت 96 دانش آموز کردستانی در مرحله استانی مسابقات ملی آزمایشگاه
مرحله استانی مسابقات ملی آزمایشگاه علوم با حضور 22 نفر از دست اندرکاران، داوران، ناظران و 95 نفر از دانش آموزان مدارس متوسطه نظری سطح استان در قالب 32 تیم سه نفره در رشته های فیزیک، شیمی، زیست شناسی و آزمایشگاه علوم در مجتمع آزمایشگاهی و کارگاهی مراکز استعدادهای درخشان سنندج برگزار شد.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان در این رابطه گفت: این مسابقات در مرحله آموزشگاهی، شهرستانی، قطبی، استانی و کشوری در 2 بخش تئوری و عملی برگزار می شود که دانش آموزان پس از طی مراحل آموزشگاهی و شهرستانی، در مرحله قطبی در 4 گروه درسی سه نفره از هشت قطب استان با هم به رقابت می پردازند.
مهدی نامدار با بیان اینکه از چهار گروه درسی 24 نفر برای شرکت در مرحله کشوری انتخاب می شوند؛ افزود: بعد از برگزاری آزمون پایانی، تیر ماه سال جاری تعداد 12 نفر در قالب چهار گروه درسی سه نفره به مسابقات کشوری اعزام می شوند.
وی هدف از برگزاری این مسابقات را نهادینه سازی مهارت های عملی و آزمایشگاهی در دروس علوم پایه دانست و اظهار کرد: تیم دانش آموزی گروه آزمایشگاه فیزیک استان کردستان سال گذشته در چهاردهمین دوره ی مسابقات آزمایشگاه دوره دوم متوسطه، عنوان سوم کشوری را از آن خود کرد.
7348/ 3020
**خبرنگار: افسانه گلباغی/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.