به گزارش خبرنگار ایرنا، مهم ترین فعالیت های دولت تدبیر و امید در حوزه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به اجرای طرح های تامین مسکن محرومان، بهسازی و نوسازی مسکن روستایی، تهیه و اجرای طرح هادی روستایی و صدور اسناد مالکیت روستایی و شهری اختصاص دارد.
فعالیت های عمران روستایی از مهمترین و اصلی ترین اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در امور کالبدی و عمران و آبادی روستاهای کشور است.
این فعالیت ها شامل تهیه و اجرای طرح هادی روستایی، صدور اسناد مالکیت املاک روستایی و شهری، ارائه خدمات فنی صدور پروانه ساختمان روستایی، طرح بهسازی بافت با ارزش روستایی، تملک و واگذاری زمین روستایی، طرح تعیین محدوده روستا و طرح بهسازی روستاهای نمونه و طرح روستای هدف گردشگری است.
رئیس اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان کامیاران گفت: به تهیه و بازنگری طرح هادی روستایی در روستاهای شهرستان اشاره و گفت: از ابتدا تشکیل بنیاد مسکن در شهرستان تاکنون 120 طرح هادی روستایی تهیه و 10 طرح بازنگری شده است.
حمید روحانی با اشاره به اینکه تاکنون 41 روستایی شهرستان به صورت کامل طرح های هادی آنها به بهره برداری رسیده است افزود: از این میزان در دولت یازدهم تعداد 22 طرح هادی در روستاهای بالای 20خانوار شهرستان اجرا و به بهره برداری رسید و برای 23 روستای نقشه تهیه و بازنگری شده است.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان کامیاران در خصوص تملک و واگذاری زمین روستایی افزود: این نهاد از ابتدای فعالیت خود تاکنون 270 قطعه زمین با مساحت 5.5 هکتار در 12 روستا به واجدین شرایط واگذار کرده است.
وی با اشاره به اینکه سهم دولت تدبیر و امید از این میزان واگذاری زمین به روستاییان 20 قطعه زمین بوده است اظهار کرد: این نهاد با تملک اراضی ملی از منابع طبیعی چهار هکتار و تملک اراضی توافقی مالکین به مقدار 2 هزار و 300 مترمربع و تفکیک آنها توانست در زمان دولت یازدهم اقدامات چشم گیری در زمین واگذاری این اراضی به افراد فاقد مسکن در روستاها انجام دهد.
روحانی به صدور هشت هزار جلد سند مالکیت اماکن روستایی این نهاد اشاره کرد و گفت: از این میزان سند سهم دولت یازدهم صدور یک هزار جلد سند برای 12 روستای شهرستان است.
رئیس بنیاد مسکن کامیاران در خصوص فعالیت های حوزه بازسازی و مسکن روستایی گفت: این اقدامات شامل طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی، طرح جامع مسکن روستایی، بازسازی واحدهای مسکن روستایی آسیب دیده از سوانح طبیعی، طرح نظام فنی روستایی و دفاتر روستایی، تسهیلات قرض الحسنه تعمیرات و احداث حمام در مسکن روستایی است.
روحانی افزود: در کامیاران اقداماتی از قبیل ساخت 56 واحد مسکن محرومین و شروع به کار 12 واحد مسکن محرومین در روستا و پرداخت تسهیلات طرح ویژه بهسازی و مسکن روستایی برای پنج هزار و 820 واحد انجام شده است.
وی به پرداخت کمک بلاعوض و یارانه به850 نفر متقاضی در قالب نوسازی مسکن روستایی اشاره و اظهار کرد: پرداخت تسهیلات قرض الحسنه تعمیر و احداث حمام روستایی برای یک هزار و 420 نفر در روستاهای شهرستان و پرداخت تسهیلات حوادث به تعداد 16 واحد احداثی از دیگر اقدامات این نهاد است.
روحانی اعطای بلامانع مجوز ساخت و ساز در روستاها به تعداد 10 هزار واحد را از دیگر اقدامات بنیاد مسکن شهرستان دانست و اضافه کرد: اجرای طرح نظام فنی روستایی به منظور هدایت، ترویج و کمک های تکنیکی در بخش مسکن روستایی به تعداد 25 نفر که تعداد بسیار زیادی از این اقدامات در زمان دولت یازدهم در شهرستان اتفاق افتاده از جمله اقدامات مهم این نهاد در شهرستان بوده است.
وی در خصوص دیگر اقدامات این نهاد در شهرستان گفت: هبه 372 مترمربع زمین به حساب 100 حضرت امام(ره) در روستای زرینجوب و احداث 6 واحد فوق برای محرومین، پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن ویژه مستاجران کم درآمد در شهر کامیاران برای 201 نفر و اعطای تسهیلات بدون بهره با کارمزد بانکی صفر به تعداد 90 نفر از دیگر اقدامات این نهاد است.
به گفته وی پرداخت تسهیلات و کمکهای بلاعوض به 500 مددجوی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی و 300 مددجوی بهزیستیاز جمله اقداماتی است که این نهاد دایره گسترش آنها را در دولت یازدهم به صورت چشم گیری گسترش داده است.
کامیاران در 65 کیلومتری جنوب سنندج واقع شده است.
7349/ 3020
**گزارش: ژاله گرگانی/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
**آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.