فرماندار قروه گفت: حضور همه اندیشه‌ها و سلایق در انتخابات از ویژگی‌های انتخابات است، اما در نهایت تشخیص و انتخاب برعهده مردم است.

به گزارش ایلنا، پرویز کولانی در نشست هم‌اندیشی با موضوع انتخابات افزود: هرکس به عنوان ریاست جمهور و همچنین در شوراهای اسلامی شهر و روستا انتخاب شود، مردم باید از آن‌ها حمایت کنند.

وی اظهار داشت: نظام‌جمهوری اسلامی پس از پیروزی و اجرای شیوه جدید حکومت داری در دنیا منتقدین و مخالفانی را پیدا کرد.

فرماندار با اشاره به اینکه مهمترین کارکرد انتخابات ارتقای امنیت ملی کشور است، گفت: بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، این نظام در کشور بر پایه 2 اصل 'اسلامیت' و 'جمهوریت'، بر اساس معیارهای الهی و با آراء مردم شکل گرفت که خود خط بطلانی بود بر تمام برداشت های نادرست از حکومت اسلامی که توسط دشمنان القاء می شد.

فرماندار گفت: حضور همه اندیشه‌ها و سلایق در انتخابات از ویژگی‌های انتخابات است و اما در نهایت تشخیص و انتخاب برعهده مردم است.

کولانی خاطر نشان کرد: باید مردم، مسئولان و نامزدهای شورای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری بویژه هواداران، انتخابات را قدرت مردم و نظام بدانند و زمینه برگزاری یک انتخابات پرشور و شوق، با نشاط و سالم، با امنیت و گسترده را فراهم کنند.

وی ادامه داد: اخلاق انتخاباتی حکم می‏کند تمامی نامزدها و طرفدارانشان به قانون عمل کنند و به دستورات دستگاه‏ها و نهادهای قانونی اعم از اجرایی و نظارتی گردن نهند.

فرماندار افزود: انسانیت، اخلاق، مردم داری و احترام از اولویت مهمتری برای کاندیدهای انتخابات است که حرکت در این مسیر باعث توسعه و پیشرفت کشور در تمامی زمینه ها می شود.

به گفته وی یکی از وظایف مجریان انتخابات حفظ روحیه امید و نشاط جامعه و بیان دستاوردها و خدمات نظام جمهوری اسلامی است.

کولانی افزود: انتخابات در نظام جمهوری اسلامی نماد مردم سالاری است که مایه فخر و مباهات نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی گفت: مشارکت حداکثری باعث دلگرمی دوستان، پشتیبانی مسئولان نظام، اقتدار ملی، دلسردی و ناامیدی دشمنانی است که بدنبال جداکردن مردم از نظام و یاس آفرینی در جوانان هستند.

فرماندار با بیان اینکه حضور مردم در انتخابات امر مهمی است، افزود: دانشگاه ها به عنوان اقشار روشنفکر و تحلیل گر نقش بسزایی در جلب حضور مردم دارند.

وی ادامه داد: جامعه ایی که نسبت به مسائل مختلف بی تفاوت باشد جامعه مرده ای است که در آن هر کسی هر تصمیمی را می گیرد.

فرماندار با اشاره به اینکه دانشگاه و جنبش دانشجویی می تواند فضای امید و نشاط را در سطح جامعه تقویت کند، اظهار داشت: یک کشور زمانی موفق است که با حفظ مصالح ملی و منافع عمومی با دنیا ارتباط داشته باشد.

کولانی گفت: انتخابات زمانی موثر است که مقوله وحدت ملی را تقویت کند و انتخاباتی که باعث کدورت، ناملایمات و اختلاف در جامعه باشد دیگر ارزشی ندارد.

فرماندار افزود: یکی از شاخص های بالندگی سیاسی هر جامعه وجود احزاب است و احزاب به عنوان مولفه ای است که تناوب های سیاسی را کنترل می کند.

وی با بیان اینکه تا زمانی که حزب جایگاه خود را حفظ نکند مشکلات حل نمی شود، گفت: حزب یعنی کار جمعی و خرد جمعی، حزب برای اداره کشور ایجاد شده است و اگر احزاب برای انتخابات می خواهند ورود کنند باید برنامه داشته باشند.

وی تصریح کرد: کار شوراها فقط کار عمرانی و آسفالت کوچه و خیابان نیست و این اقدامات جزء نیازهای اولیه یک شهر است.

فرماندار با اشاره به اینکه کار شورای شهر مدیریت شهری است، اظهار کرد: شهر بالغ شهری است که به نیازهای ثانی فراهم کردن نشاط جامعه و زمینه فرهنگی در آن توجه شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.