به گزارش خبرنگار ایرنا مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در این آیین معنوی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مرتضی مطهری و شهدای فرهنگی گفت: پیشرفت و آبادانی امروز کشور مرهون مجاهدت و از خودگذشتگی شهدای گرانقدر است و همه ما مدیون خون پاک شهدا هستیم.
رشید قربانی با بیان اینکه ماهیت تعلیم و تربیت از عطر، جذابیت و اثربخشی خون شهدا بهره مند شده است، افزود: دانش آموزان و فرهنگیان با تاسی به سیره و منش شهدا، در راستای توسعه و تعالی تعلیم و تربیت و پیشرفت و آبادانی کشور تلاش خواهند کرد.
مشاور فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان نیز در این آیین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر بویژه استاد شهید مرتضی مطهری گفت: در سال 58 منافقان کور دل عالمی وارسته را از ملت گرفتند که مراکز علمی ما، از آثار و قلم آن شهید بزرگوار بهره مند می شوند و به برکت خون این شهید مردم آگاه تر و بیدارتر شده و نام وی در تاریخ پر افتخار جمهوری اسلامی ماندگار شده است.
یوسفی با بیان اینکه قلم علما از خون شهدا افضل تر است و شهدا تربیت شده معلمان هستندافزود: اینک این قلم در دستان معلمان است و امروز در این مکان مقدس جمع شده ایم تا ضمن تجدید میثاق با آرمان های والای شهدای گرانقدر و امام شهیدان بگوییم که توانمندی کشور در سایه امنیت حاصل شده است.
وی تقدیم چهار هزار شهید معلم و 36 هزار شهید دانش آموز را سند افتخار عرصه تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش در دوران دفاع مقدس عنوان و اظهار کرد: این شهدای گرانقدر در زمان جنگ تحمیلی احساس تکلیف کرده و در سنگر دفاع حضور یافتند.
مشاور فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان تاکید کرد: همه ما باید قدردان معلمان باشیم چرا که مجموعه عظیم و ارزشمند آموزش و پرورش، دارای جایگاه مقدس و انسان ساز است.
در ادامه این آیین معنوی مسئولان آموزش و پرورش و فرهنگیان ضمن غبار روبی و عطر افشانی مزار شهدا و تقدیم شاخه های گل و قرائت فاتحه به مقام والای شهیدان به ویژه شهدای فرهنگی ادای احترام کردند.
هم اکنون حدود 25 هزار معلم در استان کردستان مشغول ارایه خدمات تحصیلی به بیش از 280 هزار دانش آموز در سه هزار و 700 مدرسه در قالب 14 هزار کلاس درس هستند.
12 تا 18 اردیبهشت با عنوان هفته معلم نامگذاری شده است.
7348/1904
**خبرنگار: افسانه گلباغی/انتشار دهنده: مسعود احمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.