به گزارش خبرنگار ایرنا، دبیر جشنواره در حاشیه این افتتاحیه به خبرنگاران گفت: این جشنواره در قالب 14 بازی محلی انفرادی و گروهی شامل زنجیره بری، کیسه له شه ری، مله خووکی، گوروابازی، قه مچان، چه پ و راس، چووزان و گورزان برگزار می شود.
آرزو احمد پور افزود: علاوه بر اختصاص غرفه هایی برای برگزاری این بازی ها، غرفه هایی هم به تجهیزات و دستگاه های تربیت بدنی، غذاهای سنتی، سوغات، صنایع دستی و همچنین غرفه ای برای غیر کُرد زبانان اختصاص پیدا کرده است.
وی اظهار کرد: همزمان با آیین افتتاحیه این جشنواره، بازی ها نیز توسط دانشجویان آشنا به این بازی ها در غرفه ها به بازدید کنندگان معرفی می شود و افراد علاقمند از میان بازدید کنندگان می توانند تا روز چهارشنبه 13 اردیبهشت برای شرکت در مسابقات ثبت نام کنند.
دبیر جشنواره بازی های بومی سنتی در دانشگاه کردستان هدف از برگزاری این جشنواره را آشنایی بیشتر جوانان با بازی های سنتی و بومی، ایجاد شادی و نشاط در میان دانشجویان و همچنین ترغیب آنان به بازی های پرتحرک بومی و محلی عنوان کرد.
به گفته وی اولویت شرکت در این بازی ها با دانشجویان دانشگاه کردستان است و هنوز تصمیمی مبنی بر اجازه حضور به دیگر دانشجویان دانشگاه های سطح استان گرفته نشده است.
جشنواره بازی های بومی سنتی و نمایشگاه صنایع دستی، غذاها و سوغات اورامان از 11 تا 13 اردیبهشت در دانشگاه کردستان دایر است.
این جشنواره به همت انجمن علمی تربیت بدنی و علوم ورزشی و با همکاری معاونت فرهنگی،اداره فوق برنامه و کانون اهورای دانشگاه کردستان برگزار می شود.
7348/6108
**خبرنگار: افسانه گلباغی/** انتشار دهنده: امید بهمنی
**گاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNSANANDAJ
https://telegram.me/joinchat.DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.