به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی روز یکشنبه در آستانه فرا رسیدن روز جانباز در دیدارجمعی از جانبازان استان در سنندج افزود: انتخابات مساله ای بسیار مهم در جمهوری اسلامی ایران به شمار می رود و مشارکت گسترده مردم در این عرصه همواره خاری در چشم دشمنان بوده است.
وی با بیان اینکه غربی ها همواره ادعای دموکراسی و متمدن بودن را در زمینه انتخابات داشته اند گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران علاوه بر اینکه در زمینه های مختلف علمی، فرهنگی، اقتصادی و غیره از کشورهای غربی جلو افتاده در عرصه انتخابات نیز از آنان پیشی گرفته است.
نماینده ولی فقیه در کردستان اظهار کرد: امروز میانگین مشارکت مردم ایران در تمامی انتخابات ها 65 درصد برآورد شده است در حالیکه این آمار در سایر کشورها بین 25 تا 30 درصد است.
وی در ادامه گفت: دشمنان همواره در صدد عدم حضور و مشارکت مردم در عرصه های مختلف بویژه انتخابات هستند و بدون شک وقتی حضور مردم در پای صندوق های رای گسترده و آگاهانه باشد آنان مایوس تر از گذشته خواهند شد.
آیت الله حسینی شاهرودی افزود: مردم ایران اسلامی علی رغم مشکلات اقتصادی و غیره که در کشور وجود دارد همواره حامی و پشتیبان نظام بوده و دسیسه های دشمنان را نادیده گرفته و توطئه های آنان را در نطفه خفه می کنند.
نماینده ولی فقیه تاکید کرد: مردم آگاهانه در پای صندوق های رای حضور یافته و افرادی را انتخاب کنند که به مسائل داخلی کشور توجه کرده و مستضعفان و نیازمندان جامعه را در نظر بگیرند.
به گفته وی دشمن وقتی حضور گسترده مردم در پای صندوق های رای را می بیند به یکپارچگی ملت بیشتر پی برده و از نقشه های خود ناامید می شود.
وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه جانبازان و ایثارگران افتخار نظام جمهوری اسلامی ایران هستند گفت: امنیت و اسایش امروز ایران اسلامی به برکت از خودگذشتگی و فداکاری این بزرگواران حاصل شده است.
آیت الله حسینی شاهرودی تاکید کرد: مردم و مسئولان جانبازان و ایثارگران جامعه را مورد تکریم و احترام قرار داده و خدماتی که شایسته این افراد است را به آنان ارائه دهند.
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان نیز در این دیدار گفت: استان کردستان 9 هزار و 500 جانباز سرافراز تقدیم نظام و انقلاب اسلامی کرده و 900 نفر از این افراد بدلیل درصد بالای جانبازی به تنهایی قادر به انجام کارهای خود نیستند.
محمد سلیمانی افزود: جانبازان شهدای زنده‌اند که برای دفاع از این آب و خاک از جان خود گذشته و تا مرز شهادت پیش رفتند و امروز همه ما وظیفه داریم که آنان را مورد تکریم قرار داده و در راستای رفع نیازهای انان تلاش کنیم.
استان کردستان پنج هزار و 400 شهید، 9 هزار و 500 آزاده و 840 آزاده سرافزار تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
7348/ 3020
**خبرنگار: افسانه گلباغی/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
** برای آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر عضو شوید:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.