اسماعیل احمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این جشنواره امسال در سه مقطع سنی چهار تا 11 سال، پنج تا17 سال و 18 سال به بالا با معرفی 6 کتاب برگزار می شود.
وی با اشاره به کتاب های معرفی شده برای مقاطع سنی مختلف در این جشنواره گفت: قصه ای از امام رضا (ع) برای بچه‌ها در بخش کودکان( چهار تا 11 سال)، ماه غریب من برای مقطع سنی نوجوان(12 تا 17 سال) و کتاب های مهارت‌های زندگی در سیره رضوی، امام رضا(ع)و زندگی و بانوی ملکوت و چلچراغ برای مقطع جوان و بزرگسال (18 سال به بالا) معرفی شده است.
مدیرکل کتابخانه های عمومی کردستان اظهار کرد: همچنین در این دوره از جشنواره، با توجه به شخصیت معنوی حضرت معصومه(س) و احمد بن موسی(ع) و تقارن برگزاری جشنواره با دهه کرامت (ولادت این دو بزرگوار در این ایام) برای بخش جوان و بزرگسال علاوه بر کتاب با موضوع امام رضا(ع)، کتاب هایی با موضوع آن بزرگواران نیز انتخاب شده است.
وی با بیان اینکه جشنواره به 2 شیوه مکتوب و اینترنتی و در2 قالب فردی و خانوادگی برگزار می‌ شود، افزود: علاقه مندان برای دریافت کتاب‌های مسابقه می‌توانند به کتابخانه‌های عمومی سراسر استان و یا آدرس اینترنتی www.iranpl.ir (دریافت فایل پی‌دی اف) مراجعه کنند.
احمدی ادامه داد: همچنین در راستای مشارکت بهتر و بیشتر روشندلان، نسخه بریل و گویای چهار نسخه یا چند عنوان از کتاب ها در حال آماده سازی است که در اولین فرصت در اختیار آنان قرار می‌گیرد.
به گفته وی داوری نهایی جشنواره با توجه به 2شیوه مکتوب و آنلاین در2 حوزه جداگانه انجام و سهمیه هر کدام از استان ها بر اساس تعداد شرکت کنندگان جداگانه در مرکز محاسبه می‌شود.
وی با بیان اینکه فراخوان جشنواره همزمان با سراسر کشور از 19 فروردین آغاز شده است گفت: فرصت شرکت در جشنواره برای علاقمندان تا اول تیر سال جاری است.
مدیرکل کتابخانه های عمومی کردستان افزود: علاقمندان به منظور مشارکت به صورت اینترنتی می‌توانند به سایت www.shamstoos.ir مراجعه و با تکمیل فرم های ویژه جشنواره در مسابقه شرکت کنند.
7348/1904
**خبرنگار: افسانه گلباغی/انتشار دهنده: مسعود احمدی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.