به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد عزیزی روز پنجشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان سروآباد که با حضور فرماندار و اعضای این شورا در فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: شهرستان سروآباد در زمینه انسداد مبادی بی سوادی از شهرستان های برتر و پیشتاز استان کردستان است.
وی ادامه داد: یکی از رسالت های مهم آموزش و پرورش به عنوان نهادی تاثیرگذار در جامعه برقراری عدالت آموزشی است که این مهم با اجرای طرح انسداد مبادی بی سوادی تحقق می یابد.
مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان سروآباد اضافه کرد: آموزش و پرورش این شهرستان هر ساله آمار متولدین سال های قبل را از مرکز بهداشت شهرستان دریافت کرده و نسبت به جذب آنها در دوره های پیش دبستانی و دبستانی اقدام خواهد کرد.
وی افزود: خوشبختانه تمام کودکان پنج ساله و 6 ساله به استثنای کودکان معلول ذهنی و حرکتی در سطح شهرستان سروآباد شناسایی شده و در دوره های پیش دبستانی و دبستانی جذب شده اند.
به گفته وی، در برخی از روستاهای شهرستان سروآباد که تنها یک یا 2 نفر دانش آموز دارند یک معلم برای آنها اختصاص داده شده است.
عزیزی به کلاس های نهضت سواد آموزی در روستاها اشاره کرد و گفت: در روستاهای تابعه شهرستان سروآباد نیز کلاس های سوادآموزی برای پوشش تحصیلی والدین بی سواد دانش آموزان دایر شده است.
وی با تقدیر و تشکر از مدیر کل آموزش و پرورش استان کردستان برای پوشش مربیان پیش دبستانی در روستاها گفت: برای روستاهایی که به دلیل آمار پایین دانش آموزان فاقد مربی پیش دبستانی هستند، اعتبار ویژه ای در نظر گرفته شده که در این راستا به معلمان آن روستاها که دانش آموزان پیش دبستانی را آموزش می دهند، از محل این اعتبار ویژه حقوقی به آنها پرداخت خواهد شد.
مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان سروآباد به هفته مشاغل اشاره کرد و افزود: به منظور ایجاد انگیزه، آگاهی و آشنایی دانش آموزان با رشته های تحصیلی در زمان انتخاب رشته با واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی شهرستان هماهنگی لازم برای بازدید دانش آموزان از این مکان ها انجام شده است.
وی در پایان با تقدیر و تشکر از مسئولین استانی گفت: در روزهای اخیر 200 میلیون ریال اعتبار ویژه از جانب اداره کل آموزش و پرورش استان کردستان برای تجهیز و هوشمند سازی مدارس شهرستان سروآباد اختصاص یافته است.

*** امام جمعه سروآباد نیز در ادامه این جلسه تحصیل علم و دانش را یک ضرورت بیان کرد و افزود: خداوند متعال در قرآن کریم انسان را به فراگیری علم و دانش سفارش کرده و در نزد او انسان با علم هزار برابر بهتر از انسان بی علم است.
ماموستا سید احمد سجادی ادامه داد: ترویج علم و دانش در جامعه باعث سربلندی و عزت افراد آن جامعه می شود و در مقابل جامعه ای که علم و دانش در آن جایگاهی ندارد، در مسیر انحطاط و نابودی قرار می گیرد.
وی افزود: بی سوادی تاثیرات منفی زیادی در جامعه به همراه دارد، به طوریکه ریشه بسیاری از معضلات و آسیب های اجتماعی امروزی ناشی از بی سوادی و فقر علم است، بنابراین مسئولان باید تلاش کنند، فراگیری علم و دانش در جامعه نهادینه شود.
امام جمعه سروآباد گریزی به زمان صدر اسلام زد و گفت: در زمان پیامبر مکرم اسلام (ص) که مسلمانان گروهی از کفار را اسیر کرده بودند، پیامبر (ص) شرط آزادی آنها را باسواد کردن مسلمانان قرار داده بود که این امر بیانگر اهمیت علم در دین مبین اسلام است.
به گزارش ایرنا، شهرستان سروآباد با 2 بخش مرکزی و اورامان و جمعیتی افزون بر 52 هزار نفر در فاصله 90 کیلومتری از غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و 24 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد.
7354/1904
خبرنگار: فرزاد آداک**انتشار دهنده: مسعود احمدی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.