رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی کشور در همایش مدیران، معاونان و مربیان پرورشی و فرهنگی مدارس، گفت: شایسته مقام و کمالات انسانی عبودیت است و فرایض و سنن باید در راستای عبودیت باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد حسین مختاری که امروز در سالن اجتماعات کانون شهید مطهری سنندج برگزار شد، سخن می گفت، با اشاره به اهداف مشترک در مذاهب اسلامی بیان داشت: علمای مذاهب اسلامی مباحث مشترکی دارند که مایه وحدت و حیات اسلامی است.

وی با بیان اینکه نقطه اشتراک مایه حیات روحی و معنوی است، افزود: دعوت انسان به انجام اعمال و فعل و انفعالاتی که در راستای تأمین حیات روحی و معنوی باشد باعث خوشبختی و حیات اخروی است.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی کشور با اشاره به فناناپذیری انسان گفت: وجود و روح انسان پرتو ذات الهی و مرگ آغاز یک حیات ابدی است.

مختاری خاطرنشان کرد: تمام تعظیم و تکریم مورد سجده و ثنای واقع شده انسان به دستور و فرمان خداوند به وجود و حیات باطنی و معنوی باز می گردد.

وی با بیان اینکه میان عبادت و عبودیت تفاوت وجوددارد، اظهارداشت: شایسته مقام و کمالات انسانی عبودیت است و فرایض و سنن باید در راستای عبودیت باشد.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی کشور توجه اسلام و اهتمام تعالیم و آموزه های اسلام را توجه به بعد روحی انسان دانست و افزود: اگر انسان توجه ویژه ای به پیام الهی داشته باشد، در آخرت سعادتش تضمین خواهد شد.

مختاری با تأکید بر تربیت فرزندان براساس آموزه‌های دینی گفت: قرآن و آموزه های دینی باید ملاک و محور تعلیم و تربیت فرزندان باشد.

وی با تأکید بر تعامل با سایر دانشگاه‌ها افزود: لازم است با دانشگاه های دنیا تعامل داشته باشیم و در راستای تقریب حرکت کرده و زمینه جذب نسل جوان به دانشگاه مذاهب فراهم شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.