به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام محمد حسین مختاری روز پنجشنبه در همایش مدیران، معاونان و مربیان پرورشی و فرهنگی مدارس کردستان در سنندج افزود: در نشست هیات امنای دانشگاه مذاهب اسلامی کشور که در سنندج برگزار شد برخی از رشته ها برای تدریس در این دانشگاه در مقاطع مختلف تحصیلی تصویب شد که رشته هنر اسلامی در مقطع کارشناسی ارشد برای کردستان از آن جمله بود.
وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مبنی بر فرهنگی بودن کردستان گفت: در کردستان زیرساخت های لازم برای توسعه هنر و فرهنگ وجود دارد و تدریس رشته هنر اسلامی برای این استان از اهمیت زیادی برخوردار است.
رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی کشور ادامه داد: امروز جامعه باید به دانش روز مجهز بوده و به بحث هایی مانند شهرسازی و معماری از منظر اسلام، هنر اسلامی و غیره ورود پیدا کند و این مهم تنها در دانشگاه مذاهب می تواند انجام شود.
به گفته وی امروز در دانشگاه مذاهب اسلامی هنر اسلامی، عرفان اسلامی و رشته هایی از این قبیل در مقاطع مختلف تدریس می شود و این دانشگاه می تواند در ایجاد وحدت و انسجام بین پیروان مذاهب به لحاظ علمی، آموزشی و پژوهشی تأثیرگذار باشد.
**تعال دانشگاه مذاهب اسلامی با دانشگاه های دنیا
حجت الاسلام مختاری در ادامه با بیان اینکه دانشگاه مذاهب اسلامی با سایر دانشگاه های دنیا تعامل برقرار می کند اظهار کرد: این دانشگاه در صدد است با دانشگاه های دنیا نشست های مشترک علمی و پژوهشی برگزار کرده و همچنین مجلات علمی- پژوهشی مشترک داشته باشد.
وی افزود: دانشگاه مذاهب اسلامی در راستای تقریب حرکت کرده و می خواهد نسل جوان را به رشته های جدید تشویق و جذب این دانشگاه کند.
**تشکیل کمیته تدوین کتب و متون درسی در دانشگاه مذاهب
رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی کشور در ادامه با بیان اینکه هم اکنون 20 تا 40 درصد متون درسی این دانشگاه توسط خود دانشگاه تدوین می شود گفت: در این راستا کمیته تدوین تشکیل داده و در این کمیته از همه مذاهب حضور دارند.
وی اظهار امیدواری کرد در دانشگاه مذاهب کردستان از ظرفیت های موجود استفاده شده و برنامه های لازم برای جذب جوانان به این دانشگاه فراهم و به دانشگاهی نمونه در کشور تبدیل شود.
دانشگاه مذاهب اسلامی براساس رهنمودهای مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در راستای تحقق بخشیدن به اهداف والای تقریب و وحدت امت اسلامی در سال 1376 در تهران تأسیس و پس از پیگیری‌های فراوان اولین شعبه آن نیز در شهر سنندج در سال 1389 تأسیس شد.
7348/1904
**خبرنگار: افسانه گلباغی/انتشار دهنده: مسعود احمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.