به گزارش ایرنا پرویز کولانی شامگاه چهارشنبه در نشست کمیسیون امور بانوان قروه افزود: بانوان به عنوان یک ظرفیت واقعی و تاثیرگذار در سطح جامعه مورد توجه مسئولان دولتی هستند و تمام تلاش دولت این است که این مهم را از جنبه شعار و تئوری خارج و به جنبه عملی برساند.
به گفته وی در حوزه کاری بانوان یکسری محدودیت ها و تنگناهایی وجود دارد که شان و منزلت زن را زیر سوال می برند و ممکن است تاثیر منفی بر حضور زن در جامعه داشته باشد.
کولانی با اشاره به جایگاه زن از منظر اسلام ناب محمدی(ص) گفت: ارزش، منزلت و کرامت زن در جامعه اسلامی به رسمیت شناختن توانمندی زن، بها دادن زن در جامعه و خانواده با حفظ کرامت انسانی است.
وی با بیان اینکه نقش زنان در عرصه های مختلف به ویژه در زمینه اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نقش مهمی است افزود: ذهن بانوان در تمامی مسائل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دارای خلاقیت بیشتر از مردان است.
فرماندار قروه گفت: اشتغال فقط احداث کارخانه نیست بلکه اصل کار توانمندسازی خانواده، مشاغل کوچک و متوسط است که نقش بانوان در این زمینه تاثیرگذار است.
وی اضافه کرد: اگر بانوان حضور و نقش خود را بی تاثیر بدانند نگاه مدیران به جایگاه آنان یک نگاه مثبت نخواهد بود و باعث بی انگیزگی در مدیران و نادیده گرفتن از تصمیم گیری بانوان در سطح اداره می شود.
کولانی با اشاره به اینکه انتخابات متعلق به همه است گفت: یکی از مهمترین مولفه های سیاسی در هر کشور و نظامی موضوع انتخابات است و در نظام جمهوری اسلامی در طول سال های انقلاب، مردم در تعیین سرنوشت خود نقش مهم و تاثیرگذاری دارند و باید قدر این فرصت ها را در نظام جمهوری اسلامی دانست چرا که آسیب در این زمینه در وهله اول به خودمان است.
وی افزود:رعایت اصل بی طرفی، امانتداری، سلامت و امنیت در انتخابات وظیفه شرعی و قانونی تمامی اعضا و برگزار کنندگان انتخابات است که این اصول را سرلوحه کار خود قرار دهند.
کولانی با بیان اینکه انتخابات حق همه مردم است، گفت: هیات‌های اجرایی باید مدافع حقوق مردم باشند و باید شرایطی فراهم کنیم که تمام افراد واجد شرایط قانونی بتوانند در عرصه انتخابات حضور داشته باشند.
وی قانون مداری را از دیگر اهداف مجریان انتخابات عنوان کرد و گفت: در جریان انتخابات مانند سایر مواقع باید به قانون توجه کرد این امر باعث رعایت حق الناس و تضمین صحت و سلامت انتخابات می شود.
فرماندار قروه تاکید کرد: امنیت انتخابات زمانی حاصل می شود که مجریان و بازرسان انتخابات در راستای اصل بی طرفی حرکت کنند و آن را سر لوحه کار خود قرار بدهند.
به گفته وی مشارکت و حضور گسترده مردم در انتخابات به معنای تثبیت، مقبولیت نظام جمهوری اسلامی در عرصه داخلی و پیشبرد اهداف نظام و مصالح ملی در عرصه بین المللی است
کولانی با بیان اینکه به حضور بانوان در تمامی عرصه ها معتقد هستیم و با کناره گیری بانوان در هر عرصه ایی جامعه ضرر خواهد دید گفت: از حضور بانوان در بخش معتمدین هیات اجرایی، پای صندوق رای و نمایندگان کاندیداها استفاده خواهیم کرد.
وی افزود: عدم خودباوری و خودباوری دست بانوان است و به عنوان یک فرهنگ می تواند در سطح جامعه تاثیرگذار باشد .
کولانی گفت:یکی از اقدامات خوب دولت حقوق شهروندی است و کار بزرگ دولت جدا از کار نظام نیست و یکی از دلایلی که با وجود منابع غنی و نیروی انسانی خوب پیشرفت نمی کنیم این است که از دیگران انتظار داریم ولی از خودمان توقع نداریم.
7345/1904
**خبرنگار:سارا صالحی/انتشار دهنده: مسعود احمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.