استاندار کردستان گفت: حضور حداکتری مردم در انتخابات امنیت ملی کشور را تضمین می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالمحمد زاهدی پیش از ظهر امروز در اولین جلسه شورای اداری استان که با حضور دستگاه‌های اجرایی در استانداری برگزار شد با بیان اینکه خدمات ارایه شده در سال 95 در استان مطلوب بوده است افزود: در حوزه های زیر بنایی و زیر ساختی اقدامات شایانی شکل گرفت و در بخش کشاورزی نیز 46 درصد افزایش تولید داشتیم که در نوع خود حرکت و جهش مثبتی به شمار می‌آید.

وی ادامه داد: با وجود اینکه 11 درصد از اراضی کشاورزی استان آبی و 89 درصد مابقی دیم است 1 میلیون تن گندم در استان تولید شده که بی‌نظیر است.

زاهدی به دیگر اقدامات صورت گرفته اشاره کرد و ابراز داشت: در حوزه آب تامین و انتقال آن سرمایه‌گذاری عظیمی شکل گرفت و تسریع بخشی و بهره‌برداری از پروژه‌های مهم در بخش صنعت و معدن نیز حرکت مهم دیگری بود که عملیاتی شد.

استاندار کردستان اظهار داشت: در گذشته در بخش معدن کمتر از 5 درصد از پهنه استان مطالعه ژئوفیزیک هوایی شده بود و در سال گذشته 5 هزار کیلومتر مربع نیز به آن افزوده شد.

زاهدی با بیان اینکه در آموزش و پرورش در شاخص‌های مختلف در رده‌های اول در کشور قرار گرفتیم، ابراز داشت: به ویژه در بحث پژوهش 2 سال پیاپی رتبه برتر کشور را بدست آوردیم و در حوزه فرهنگ و هنر نیز فعالیت‌های زیادی شکل گرفت.

وی اضافه کرد: در حوزه بهداشت و درمان نیز اقدامات مطلوبی شکل گرفت به طوری که تعداد خانه بهداشت‌ها در روستاها افزایش و بزرگترین بیمارستان غرب کشور افتتاح گردید همچنین در بحث بیمه و تامین اجتماعی تلاش‌های بسیاری صورت گرفت و کولبران نیز تحت پوشش بیمه قرار گفتند.

زاهدی با بیان اینکه سرانه پرداختی به روستاییان برای درمان در سال‌های قبل کمتر از 21 هزار تومان بود، گفت: در سال گذشته این مقدار به بیش از 5 برابر رسید.

وی به نامگذاری امسال ازسوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: دو اقدام مهم امسال پیش روی ما است و اشتغال به عنوان دغدغه اصلی مقام معظم رهبری و مسئولان مورد توجه جدی قرار می‌گیرد چراکه بیکاری فقر و آسیب‌های اجتماعی را بدنبال دارد همچنین توجه به زیرساخت‌های توسعه و ورود سرمایه‌گذاران به استان نیز مورد تاکید همگان است.

استاندار کردستان به دو انتخابات مهم کشور اشاره و عنوان کرد: امروز همه می‌دانند تنها راهی که مردم می‌توانند خواست و نظر خود را در اداره و امور کشور بیان و اعمال کنند؛ شرکت در انتخابات است.

زاهدی خاطرنشان کرد: اگر مردم در  انتخابات حضور پررنگ داشته باشند امنیت ملی کشور تضمین می‌شود و مجریان قانون باید رعایت امانتداری و اخلاق را داشته باشند تا در دنیا و اخرت رو سفید باشند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.