به گزارش خبرنگار ایرنا عده زیادی از طرفداران و دوستداران دکتر روحانی، آغاز به کار ستاد مرکزی انتخابات وی در کردستان را جشن گرفته و با حضور در این ستاد، حمایت خود را از رئیس جمهوری فعلی اعلام کردند.
رئیس ستاد مرکزی انتخابات حسن روحانی در استان کردستان در این آیین با بیان اینکه ستاد دکتر روحانی، ستاد انسانیت و اعتدال است گفت: اگر می دانستم که پشتیبانی از رئیس جمهور فعلی کشور به نفع مردم نیست، هیچگاه از وی حمایت نمی کردم.
جلال جلالی زاده افزود: خدماتی را که دولت تدبیر و امید به کشور و مردم کردستان کرده، در هیچ دولتی سابقه نداشته است.
وی با بیان اینکه دنبال نهضتی هستیم که امنیت و توسعه را در کشور پایدار کند ادامه داد: دکتر روحانی با دیپلماسی قوی خود، جایگاه ایران در جهان و به دنبال آن امنیت کشور را ارتقا بخشید.
به گفته وی، ما نیامده ایم که دنیا را به دشمن خود تبدیل کنیم، بلکه می خواهیم که با گفت و گو و اعتدال، امنیت پایدار در کشور ایجاد کنیم.
جلالی زاده با بیان اینکه رادیکالیسم و تندروی به نفع جهان به ویژه خاورمیانه نیست افزود: افتخار دولت یازدهم، ایجاد تعامل سازنده با جهان و تامین امنیت در کشور است؛ چرا که در سایه امنیت می توانیم حقوق خود را مطالبه و پیشرفت کنیم.
وی با بیان اینکه محرومیت کردستان و مناطق مرزی نتیجه بی توجهی دولت های گذشته بوده است افزود: دکتر روحانی از مسائل مذهبی گذشته و ملی فکر می کند؛ بنابراین اعتقاد دارم وی در دور دوم ریاست جمهوری، کارهای بزرگی می تواند انجام دهد.
رئیس ستاد مرکزی انتخابات حسن روحانی در کردستان با اشاره به اینکه روحانی در دور اول با حمایت اهل سنت و کُردها رئیس جمهور شد ادامه داد: مجوز انتشار تعداد زیادی نشریه در کردستان و تاسیس زبان و ادبیات کردی در دانشگاه کردستان، بیانگر قدردانی روحانی از مردم این استان است.
به گفته جلالی زاده، احداث راه آهن سنندج- همدان از اولویت های دولت یازدهم در کردستان است؛ چرا که این مهم، بزرگترین محور توسعه استان است.
وی گفت: امیدواریم با حمایت مردم کردستان و اقشار فرهیخته از روحانی، شاهد پیروزی وی در انتخابات و پیشرفت و توسعه کشور باشیم.

** عملکرد و گفتمان روحانی امنیت ساز است
قائم مقام ستاد مرکزی انتخابات حسن روحانی در کردستان هم با بیان اینکه دکتر روحانی به وعده های انتخاباتی سال 92 خود وفا کرد گفت: عملکرد و گفتمان روحانی، امنیت ساز است و امنیت کشور را پایدارتر کرد.
مسعود الماسی به ناامنی کشورهای خاورمیانه و بمباران وحشیانه اخیر افغانستان توسط آمریکا اشاره و اظهار کرد: تفاوت دولت یازدهم با دولت دهم در ایجاد امنیت پایدار بود که تفاوت بسیار فاحشی است.
وی با بیان اینکه هم اکنون شاهد جنگ سرد متمایل به گرم در منطقه هستیم اضافه کرد: سیاست های تعامل سازنده دولت یازدهم باعث شد شاهد امنیت پایدار در کشور باشیم.
قائم مقام ستاد مرکزی انتخابات دکتر روحانی در کردستان گفت: بی انصافی است اگر نتایج برجام را نادیده بگیریم؛ چرا که نقش بزرگی در خروج کشور از بحران اقتصادی و امنیتی داشت.
الماسی با بیان اینکه دولت مهرورزی نهادهای مدنی را منحل کرد و کشور را به قهقرا کشاند افزود: دولت تدبیر و امید وحدت و گفتمان عدالت را ایجاد کرد.
به گفته وی، دوری از عوام فریبی، ایجاد و حفظ وحدت، ارتقا جایگاه ایران در جهان، کاهش فاصله طبقات اجتماعی و احترام به حقوق زنان، از جمله دستاوردهای دولت یازدهم است.

** هیچ دولتی به اندازه دولت تدبیر و امید به مردم کردستان و قومیت ها توجه نکرد
نماینده سابق مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی نیز در این ایین گفت: هیچ دولتی به اندازه دولت تدبیر و امید به مردم کردستان و قومیت ها توجه نکرد که باید قدردان باشیم.
عبدالکریم احمدنژاد با بیان اینکه باید به دلیل انتصاب استاندار دلسوز و باتجربه در کردستان، از دولت یازدهم تشکر کنیم افزود: دکتر روحانی خدمات قابل تقدیری در کردستان انجام داده است.
وی 6 کاندیدای تایید صلاحیت شده ریاست جمهوری را قابل احترام ذکر کرد و ادامه داد: از میان این کاندیداها تنها کاندیدایی که به اهل سنت و قومیت ها توجه ویژه ای داشته و دارد دکتر حسن روحانی است.

** حداقل مطالبه مردم کردستان داشتن استاندار بومی است
یک فعال سیاسی و برادر مرحوم مهندس بهاالدین ادب، نماینده اسبق سنندج در مجلس شورای اسلامی نیز در این ایین ضمن اعلام حمایت از دکتر روحانی گفت: کمترین خواسته مردم کردستان، داشتن استانداری بومی است که امیدواریم دکتر روحانی در صورت پیروزی به آن عمل کند.
هادی ادب با بیان اینکه افراد بزرگی در استان داریم که می توانند مسئولیت های بزرگ بر عهده گیرند افزود: انتظار داریم دولت دکتر روحانی از این ظرفیت ها استفاده کند.
اجرای موسیقی کردی توسط خواننده نامدار سنندجی سعدالله نصیری، قرائت مولودی خوانی توسط شورای دانش آموزی عضو حرب عدالت و توسعه در کردستان و قرائت شعر شاعر بیجاری، از دیگر بخش های آیین افتتاح ستاد مرکزی انتخابات حسن روحانی در سنندج بود.
همچنین همزمان با این ایین، 120 دوچرخه سوار نیز در خیابان های اطراف ستاد مرکزی رکاب زدند و حمایت خود را از دکتر روحانی اعلام کردند.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا 29 اردیبهشت در سراسر کشور برگزار می شود.
7355/1904
**خبرنگار: وریا کرمی/مسعود احمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.