مدیر جهاد کشاورزی سقز روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در سقز اظهار کرد: از ابتدای سال جاری 48 هزار اصله قلمه اصلاح شده انگور رقم سیاه در بین متقاضیان احداث باغ دیم، در سطح 52 هکتار توزیع شده است.
محمدنافع علائی نیا افزود: تعداد پنج هزار و 500 اصله نهال هم با نظارت کارشناسان جهاد کشاورزی از لحاظ کیفیت و قیمت، از نهالستان های میاندوآب با هزینۀ متقاضیان، برای احداث باغ درسطح 30 هکتار در خریداری و غرس شد.
وی اضافه کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان هم 400 اصله رایگان گلابی پایه رویشی(پایه کوتاه) برای کاشت در نیم هکتار در اختیار باغداران سقزی قرار داد.

**رهاسازی یک میلیون قطعه بچه ماهی در دریاچه سد شهید کاظمی
علائی گفت: با توجه به اهمیت حفظ ذخایر آبزی پروری سد شهید کاظمی، ضرورت زیست محیطی و توجه به منبع درآمد اصلی 300 نفر از صیادان منطقه، یک میلیون قطعۀ بچه ماهی در هفته جاری در دریاچه این سد، رها سازی شد.
مدیر جهاد کشاورزی سقز ادامه داد: در زمستان سال گذشته هم یک میلیون و 200 هزار قطعه و در پاییز هم یک میلیون و 500 هزار قطعه با مشارکت تعاونی صیادان و 300 هزار قطعه نیز در مجتمع پرورش ماهی گردیگلان رهاسازی شد.
وی یادآور شد: در راستای مطالعات انجام شده در سد مذکور، ترکیب گونه های مختلف ماهی های رها سازی شده شامل 75 درصد فیتوفاک ، 10 درصد بیگ هِد ، 10 درصد کپور و 5 درصد نیز آمور است.
سقز در 190 کیلومتری شمال غربی سنندج واقع شده است.
7249/6108
**خبرنگار: ابراهیم محمدحسینی /** انتشار دهنده: امید بهمنی
**آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.