موحد امان‌اللهی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: براساس ماده 31 قانون مطبوعات و ماده 17 جرایم رایانه‌ای، انتشار اسامی داوطلبان رد صلاحیت شده در فضای مجازی و فضای حقیقی جرم است و پیگرد قانونی دارد.
وی با بیان اینکه از طریق دادستانی مرکز استان کردستان این موضوع را پیگیری می‌کنیم ادامه داد: انتشار این اسامی در فضای مجازی استان، یک نوع بداخلاقی است که در شبکه‌های اجتماعی پرمخاطب نیز بیشتر رخ می دهد.
او اضافه کرد: در هیات نظارت و هیات اجرایی شهرستان سنندج، 183 نفر از مجموع 238 نفر داوطلب ثبت‌نام شده پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر سنندج، تأیید صلاحیت شدند.
امان اللهی با اشاره به اینکه 26 نفر از داوطلبان ثبت‌نام شده در هیات اجرایی شهرستان سنندج رد صلاحیت شدند افزود: 20 نفر توسط هیات نظارت شهرستان رد صلاحیت شدند و 9 نفر نیز قبل از فرایند بررسی صلاحیت انصراف دادند.
معاون سیاسی فرماندار و دبیر ستاد انتخابات شهرستان سنندج گفت: 2 نفر از کاندیداهای تأیید صلاحیت شده هم بعد از ابلاغ، انصراف دادند.
به گفته امان اللهی، اسامی کاندیداهای پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر سنندج روز 18 اردیبهشت‌ به صورت رسمی اعلام می‌شود.
وی اظهار کرد: تا زمان مقرر اجازه اعلام افراد تأیید صلاحیت شده را نداریم و اسامی کسانی هم که رد صلاحیت شده‌اند محرمانه است.
وی گفت: تعداد محدودی از افراد رد صلاحیت شده به دلیل انتشار رد صلاحیت شدنشان در فضای مجازی مرتکب جرم شدند.
امان‌اللهی افزود: براساس قانون طبقه‌بندی شده اسناد محرمانه، این کار جرم و قابل پیگرد بوده و برابر قانون 6 ماه مجازات حبس دارد.
7355/1904
**خبرنگار: وریا کرمی/انتشار دهنده: مسعود احمدی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.