به گزارش ایرنا، فرماندار سروآباد روز دوشنبه در حاشیه کلنگ زنی این 2 طرح در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: این پروژه ها شامل گاز رسانی به مجتمع روستایی ژیوار شامل روستاهای ژیوار، سلین و بلبر در منطقه هورامان است.
علی مفاخری ادامه داد: برای گاز رسانی به این سه روستای بخش اورامان که جمعیتی افزون بر 2 هزار و 500 نفر را شامل می شود، در مجموع بیش از 40 میلیارد ریال اعتبار لازم است.
وی اضافه کرد: طبق وعده مسئولین شرکت گاز عملیات اجرایی این پروژه که از ابتدای سال جاری آغاز شده است، تا پایان امسال به اتمام خواهد رسید.
وی افزود: پروژه احداث شبکه فاضلاب شهر اورامان دومین پروژه ای بود که امروز با حضور مسئولین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه بیت المقدس استان کردستان به زمین زده شد.
فرماندار سروآباد با بیان اینکه برای اجرای این طرح بیش از 20 میلیارد ریال هزینه لازم است، گفت: این پروژه توسط قرارگاه پیشرفت و آبادانی کشور با مشارکت و همکاری شهرداری و مردم شهر اورامان اجرا خواهد شد.
به گفته وی، احداث شبکه فاضلاب شهری اورامان اولین پروژه ای است که در قالب طرح شهید شوشتری در شهرستان سروآباد اجرا می شود.
مفاخری با تقدیر و تشکر از مسئولین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه بیت المقدس استان کردستان گفت: باتوجه به اینکه اورامان در سال 91 از روستا به شهر ارتقا یافته است، مشکل شبکه فاضلاب شهری آن هنوز حل نشده که امیدواریم در آینده ای نزدیک این مشکل مهم شهر اورامان برطرف شود.
به گزارش ایرنا، در این مراسم سردار محمد حسین رجبی فرمانده سپاه بیت المقدس استان کردستان، مسئولین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه بیت المقدس استان کردستان، رئیس ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت گاز ایران، مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان، فرماندار، بخشدار اورامان، امام جمعه، شهردار و شوراهای اسلامی شهر اورامان و جمعی از اهالی این شهر حضور داشتند.
شهرستان سروآباد با 2 بخش مرکزی و اورامان و 24 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق در فاصله 90 کیلومتری از غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7354/6108
**خبرنگار: فرزاد آداک/**انتشار دهنده: امید بهمنی
آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.