به گزارش ایرنا این طرح ها شامل خدماتی واحد تولیدی محصولات لبنی شرکت کشت و صنعت هیجان سحر (گل تپه)، 2 باب مدرسه خیر ساز و مجموعه گردشگری و تفریحی سپهر تابناک غرب است که عملیات اجرایی آن با معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان به این شهرستان آغاز شده است.
واحد تولیدی محصولات لبنی شرکت کشت و صنعت هیجان سحر (گل تپه) کلنگ زنی شد که با ظرفیت تولید سالانه 350 تن پنیر لیقوان و 40 تن خامه برای 16 نفر به صورت مستقیم و برای 30 نفر به صورت غیر مستقیم ایجاد اشتغال می کند.
مدرسه خیرساز چهار کلاسه روستای وزیر که هزینه آن توسط بانوی جوان دیواندره ای تامین می شود و مدرسه خیرساز 2 کلاسه روستای نساره علیا که هزینه ساخت آن از محل صندوق فرهنگیان دیواندره و با همت 600 فرهنگی این شهرستان تامین می شود 2 طرح خدماتی بودند که عملیات آن آغاز شد.
عملیات اجرایی کلنگ زنی مجموعه گردشگری و تفریحی سپهر تابناک غرب بود که شامل هتل، پارک آبی، استخر، سالن همایش، تالار پذیرایی، جایگاه سوخت دو منظوره، فضای سبز و پارکینگ است نیز در این سفر آغاز شد.
حسین فیروزی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان در سفر خود به این شهرستان از چند طرح های مشکل دار آن نیز بازدید کرد.
وی در بازدید از طرح شبکه پایاب انتقال آب ساحل راست سد سیازاخ گفت: این سد را ظرفیتی مهم برای توسعه کشاورزی شهرستان های دیواندره و بیجار است و برای اجرای آن 2 میلیارد ریال اعتبار هزینه می شود و ضروری است روند تامین اعتبار آن برای ادامه عملیات به صورت متوالی انجام بپذیرد.
فیروزی همچنین در بازدید از محل اجرای شهرک صنوف آلاینده دیواندره که ساخت آن از سال 83 آغاز و به دلیل مشکلات مدیریتی و وجود معارض تاکنون به بهربرداری نرسیده است افزود: خروج صنوف آلاینده و مزاحم از شهر بر در افزایش سلامت شهر تاثیر بسزایی داشته و علاوه برآن در کنار هم قرار گرفتن این صنوف موجب بهره وری و هم افزایی این گونه مشاغل می شود.
فیروزی با اشاره به اینکه اجرای این طرح باید با نظارت دقیق صورت پذیرد تا فقط اصنافی که در تعریف صنوف آلاینده جای می گیرند به اینجا منتقل شوند افزود: مشکل معارض 16هزار متر مربع از اراضی 122هزار متری این شهرک باید با همکاری فرمانداری دیواندره و ادارات راه و شهر سازی، صنعت، معدن و تجارت، تعاون کار و رفاه اجتماعی و اعضای هیات مدیره شرکت تعاونی این شهرک رفع شود.
وی گقت: تهیه نقشه توسط مشاور دارای صلاحیت، ایجاد جاده دسترسی مناسب و نصب تابلو در ورودی شهرک را از دیگر ملزومات تکمیل این شهرک عنوان کرد.
مجتمع پرورش گاو شیری ظفرآباد که دارای 23 واحد 30 راسی دیگر طرح بازدید شده در این سفر بود که فیروزی در جریان بازدید از این طرح گفت: مقرر شده بانک کشاورزی به عنوان بانک عامل در رفع مشکل تسهیلات این واحدها با صاحبان آن همکاری کند.
واحد تولیدی قند دیواندره از طرح هایی بود که مورد بازدید قرار گرفت و مقرر شد بانک تجارت با اختیار قرار دادن سرمایه در گردش یاور سرمایه گذار در بازگشایی مجدد این واحد تعظیل شده باشد.
دیواندره در 95 کیلومتری شمال سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
1904
** خبرنگار: حسن حسین زاده/انتشار دهنده: مسعود احمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.