هیوا رحیمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کمک‌های جمع‌آوری‌ شده با تشخیص هیات عامل فعال در مراکز، بین نیازمندان همان محل توزیع‌شده است.
وی اظهار کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) هیچ دخالتی در نحوه توزیع کمک‌های جمع‌آوری‌شده در مراکز نیکوکاری نداشته و فقط نقش نظارتی و هدایتی دارد.
معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان گفت: فعالیت مراکز نیکوکاری با مدیریت مردمی و خیران و با محوریت مساجد و زیر نظر کمیته امداد انجام می شود و افزایش کارکردهای اجتماعی مساجد از مزایای مهم این مراکز است.
وی با بیان اینکه ترکیب هیات امنایی این مراکز از افراد برجسته و معتمدین محلات انتخاب می شود افزود: از ویژگی‌های مهم این مراکز ساختار کاملاً مردمی و تسهیل و تسریع در خدمات رسانی به نیازمندان است.
به گفته وی مهمترین اولویت مراکز نیکوکاری تشکیل شبکه‌های مردمی و جذب امداد یاران برای تشکیل زنجیره‌ها و شبکه‌های تخصصی مردمی برای خدمت‌رسانی به نیازمندان در محلات است.
رحیمی هدف از ایجاد این مراکز را افزایش مسئولیت اجتماعی و شناسایی متمکنین و خیران در راستای ایجاد حلقه ارتباط با نیازمندان در محل دانست و گفت: رفع سریع مشکلات آنها و افزایش مشارکت اجتماعی در رفع مشکلات محلات از دیگر اهداف این مراکز است.
وی اظهار کرد: بیشترین خدمات ارائه شده در این مراکز در زمینه کمک به معیشت، درمان، جهیزیه، تسهیلات کارگشایی و کمک هزینه تحصیلی نیازمندان بوده است.
مراکز نیکوکاری با تشکیلات و ساختار مردمی از سال 92 با محوریت مساجد و با هدف افزایش بُعد مردمی فعالیت‌های حمایتی کمیته امداد آغاز به کار کرده‌اند و هم اکنون 14 مرکز نیکوکاری در سطح استان کردستان مشغول به فعالیت است.
7348/6108
**خبرنگار: افسانه گلباغی /**انتشار دهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.