به گزارش خبرنگار ایرنا مدیر روابط بین الملل دانشگاه کردستان در این نشست گفت: دانشگاه کردستان هم اکنون مسئول کارگروه ملی هماهنگی و پیگیری همکاری‌های بین المللی با اقلیم کردستان عراق است.
عبدالله حسن زاده افزود: مدیریت روابط بین الملل دانشگاه کردستان با ابلاغیه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در جهت گسترش ارتباطات و مراودات علمی و فرهنگی با دانشگاه‌های مهم و تراز اول دنیا، در تلاش برای تقویت این موضوع است.
وی با اشاره به اینکه تهیه و تنظیم پیش نویس قراردادها و موافقت نامه بخشی از وظایف مدیریت روابط بین الملل است، گفت: تهیه و پیشنهاد طرح‌ها و پروژه‌های بین المللی دانشگاه و اقدام لازم در جهت اجرایی کردن آن و هماهنگی برای انجام بازدیدهای علمی از دیگر وظایف ماست.
مدیر روابط بین الملل دانشگاه کردستان اظهار کرد: هم اکنون 42 دانشجوی غیر ایرانی در دانشگاه کردستان مشغول به تحصیل هستند و از امکانات دانشگاه بهره می‌برند.
وی افزود: تاکنون امضای تفاهم نامه با هفت دانشگاه عراقی،پنج دانشگاه ایرانی و 2 دانشگاه ژاپنی در دستور کار بوده و اجرای فعالیت‌های پژوهشی، تبادل مطالب آموزشی، تشکیل دوره‌های مشترک و تبادل دانشجو از محورهای این تفاهم نامه‌ها بوده است.
حسن زاده بیان کرد: پروژه بین المللی سازی نظام آموزش عالی در ایران با حضور 9 دانشگاه ایران و اروپا، از جمله دانشگاه‌های اسپانیا، اتریش و اسکاتلند با قدرت، اجرایی می‌شود.
وی مفاد تفاهم نامه میان دانشگاه کردستان و دانشگاه کویه را در حوزه های پژوهشی، آموزشی، برگزاری کنفرانس های مشترک علمی و تبادل دانشجو عنوان کرد.
مدیر روابط بین الملل دانشگاه کردستان، از اساتید و پژوهشگران دانشگاه کویه خواست، محور برنامه‌های خود را بر توسعه روابط فی مابین دانشگاهی پایه گذاری کنند.
دانشگاه کردستان در سال 1355 کار خود را با عنوان دانشسرای عالی سنندج وابسته به دانشگاه تربیت معلم تهران آغاز و در سال 1370 وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران، این مرکز آموزش عالی را با عنوان دانشگاه کردستان معرفی کرد.
این دانشگاه هم اکنون دارای بیش از 170 رشته شامل 51 رشته کارشناسی، 91 رشته کارشناسی ارشد و 29 رشته دکتری است و در هفت دانشکده با بیش از 300 عضو هیئت علمی به بیش از 10 هزار دانشجو خدمات تحصیلی ارایه می کند.
علوم انسانی و اجتماعی، ادبیات و زبان های خارجی، مهندسی،هنر و معماری، علوم پایه و منابع طبیعی هفت دانشکده این دانشگاه هستند.
7348/1904
**خبرنگار: افسانه گلباعی/انتشار دهنده: مسعود احمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.