به گزارش خبرنگار ایرنا، فردین اخلاقیان روز یکشنبه در نشست مشترک با رئیس دانشگاه کویه کردستان عراق در سنندج، با تاکید بر اهمیت روابط بین 2 کشور ایران و عراق اظهار کرد: پس از رژیم بعث عراق روابط 2کشور در حوزه های مختلف شاهد توسعه و شکوفایی بوده است.
وی افزود: مشترکات فرهنگی میان کردهای ایران و عراق در طول تاریخ سبب به وجود آمدن ارتباطات وسیع شده که روز به روز شاهد افزایش این مراودات هستیم.
اخلاقیان با اشاره به اینکه روابط فرهنگی، سیاسی و بازرگانی 2 کشور بیش از گذشته است، گفت: توسعه فعالیت های علمی و انجام برنامه های مشترک در این خصوص پشتوانه ای برای دیگر حوزه ها می تواند باشد.
رئیس دانشگاه کردستان اظهار کرد: تربیت دانشجو برای ورود به بازار کار، توسعه فعالیت های پژوهشی و نیز روابط بین المللی دانشگاه ها امروزه از اهم فعالیت های مورد نظر هیات رئیسه دانشگاه کردستان است.
وی گفت: دانشگاه کردستان آماده برگزاری دوره های مشترک علمی برای دانشجویان و اساتید دانشگاه کویه در سنندج است.
دانشگاه کردستان در سال 1355 کار خود را با عنوان دانشسرای عالی سنندج وابسته به دانشگاه تربیت معلم تهران آغاز و در سال 1370 وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران، این مرکز آموزش عالی را با عنوان دانشگاه کردستان معرفی کرد.
این دانشگاه هم اکنون دارای بیش از 170 رشته شامل 51 رشته کارشناسی، 91 رشته کارشناسی ارشد و 29 رشته دکتری است و در هفت دانشکده با بیش از 300 عضو هیئت علمی به بیش از 10 هزار دانشجو خدمات تحصیلی ارایه می کند.
علوم انسانی و اجتماعی، ادبیات و زبان های خارجی، مهندسی،هنر و معماری، علوم پایه و منابع طبیعی هفت دانشکده این دانشگاه هستند.
7348/1904
خبرنگار: افسانه گلباغی / انتشار دهنده: مسعود احمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.