رزگار فرجی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: رشد سن مادر در 14 فروردین و مبارزه با این سن در 21 فروردین آغاز شده که تاکنون 50 هکتار از راضی زیر کشت گندم سم پاشی شده و 25 لیتر سم 'دسیس' مصرف شده است.
وی بابیان اینکه تاکنون 133 هکتار از مزارع بانه در مبارزه با آفت سن سمپاشی شده اظهار کرد: که در مبارزه با علفهای هرز تا کنون 60 هکتار از مزارع آبی هکتار در بحث پهن برگ و 73 هکتار مزارع دیم سمپاشی شده و 200 لیتر سم 'تو فور دی' مصرف شده است
فرجی اظهار کرد: در شهرستان بانه سالانه به طور متوسط یک هزار 500 هکتار علف های هرز پهن برگ ' گندم و جو' مبارزه می شود و پیش بینی می شود در امسال یک هزار و 500 هکتار از مزارع بانه سمپاشی شود.
وی افزود: در بحث باریک برگ تاکنون 10 هکتار مزارع آبی و پنج هکتار مزارع دیم بانه سمپاشی شده که 15 لیتر سم 'تابلیک' در این بخش مصرف شده که سالانه به طور متوسط 50 هکتار از اراضی زیر کشت باریک برگ سمپاشی می شود.
مسئول حفظ نباتات بانه گفت: سالانه حدود 600 هکتار از مرزاع کشاورزی شهرستان بانه در مبارزه با ملخ سم پاشی می شود با توجه به اینکه سال گذشته در کانون اصلی با ملخ مبارزه شده انتظار می رود در امسال در بحث مبارزه با ملخ مشکلات کمتری وجود داشته باشد.
شهرستان بانه با جمعیت 158 هزار نفر در 242 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7469/ 3020
**خبرنگار: زینب طلایی/ **انتشار دهنده: عبدالله رحمانی
**گاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNSANANDAJ
https://telegram.me/joinchat.DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.