رئیس اداره بهزیستی شهرستان بیجار با اشاره به وظایف بهزیستی در حمایت از نیازمندان گفت: حمایت از اقشار آسیب پذیر از وظایف بهزیستی است.

به گزارش ایلنا، غلامرضا محمد میرزایی افزود: حمایت از معلولین، زنان سرپرست خانوار، خانواده های نیازمند، افراد آسیب دیده و در معرض آسیب های اجتماعی با هدف شناسایی، حمایت و توانمند سازی آنان در چهارچوب قوانین و مقررات ابلاغی وزارت تعاون و رفاه اجتماعی و سازمان بهزیستی کشور جزء وظایف این اداره می باشد.

وی خاطرنشان کرد: عملکرد بخش توانبخشی این اداره در قالب 1823 پرونده، شامل 275 پرونده معلولین ذهنی، 325 پرونده جسمی و حرکتی، 132 پرونده افراد ناشنوا، 15 پرونده ضایعه نخاعی و 928 پرونده CBR می باشد.

رئیس‌اداره بهزیستی شهرستان بیجار با اشاره به وظایف بهزیستی در حمایت از نیازمندان گفت: حمایت از اقشار آسیب پذیر از وظایف بهزیستی است.

محمد میرزایی افزود: بیش از 104 میلیون 500 هزار ریال از محل مشارکت های مردمی با نیت های خاص به 88 نفر از توانخواهان تحت پوشش این اداره در زمینه های مختلف پرداخت شده است.

وی با بیان این که طرح CBR به معنای توانبخشی مبتنی بر جامعه است گفت: بابت اشتغال 28 نفر از معلولین طرح CBR بیش از 350 میلیون ریال پرداخت شده است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان بیجار خاطر نشان کرد: تاکنون به بیش از 32 خانواده دارای 2تا 3 قلو، کمک هزینه نگهداری 208 میلیون و 500 هزار ریال پرداخت شده است.

محمد میرزایی با اشاره به مداخله بهزیستی در میان خانواده های متقاضی طلاق افزود: از تعداد 105 پرونده که تاکنون تشکیل شده است، 14 مورد از متقاضیان طلاق حاضر به سازش شده اند و مابقی متقاضیان توسط مشاوران این اداره در حال مطالعه مشکلات عدم سازش هستند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان بیجار با تشریح ورود بخش خصوصی در حوزه پیشگیری از اعتیاد گفت: کمپ ترک اعتیاد بیجار، 262 نفر از بیماران اعتیاد را تحت پوشش قرار داده اند و در این کمپ کلیه خدمات ترک اعتیاد به بیماران ارائه می گردد.

️محمدمیرزایی اظهار داشت: در راستای اجرای طرح پیشگیری از تولد کودکان معلول، 1400 نفر با شرکت در دوره های آموزشی طرح آگاهی سازی پیشگیری از معلولیت این اداره، آموزش های پیشگیری لازم را آموخته اند.

وی افزود: برنامه غربالگری سنجش شنوایی نوزادان با ویزیت بیش از 1370 نوزاد و برنامه پیشگیری از تنبلی چشم برای 3212 کودک، از مهمترین اقدامات این اداره در سال 1395 می باشد.

️ محمد میرزایی حوزه مشارکت مردمی در سال 1395، بالغ بر 5 میلیار ریال مشارکت های نقدی، غیر نقدی و خدماتی را جذب  و به متقاضیان نیازمند اهداء کرده است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان بیجار با تشریح عملکرد این اداره در مورد تهیه جهیزیه نیازمندان گفت: از تعداد 26 نفر از متقاضیان نیازمند، فقط 12 نفراز این حمایت برخوردار شده اند.

وی افزود: در راستای ایجاد اشتغال در سطح شهرستان، تاکنون به 98 نفر از متقاضیان، تسهیلات کم درصد جهت ایجاد اشتغال در مشاغل خانگی و کسب و کار خرد اهداء شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.