به گزارش خبرنگار ایرنا ماموستا عبدالرحمن خدایی در خطبه های نماز جمعه این هفته سنندج افزود: مردم باید آگاه و هوشیار بوده و با مشارکت گسترده و پررنگ در انتخابات، راه نفوذ دشمنان را ببندند.
وی با بیان اینکه کمک الهی همواره پشتیبان ملت ایران است ادامه داد: با شرکت آگاهانه در انتخابات، انتخاب فرد اصلح و پیروی از توصیه های رهبر معظم انقلاب، دل دوستان را شاد و دشمنان را مایوس کنیم.
ماموستا خدایی در بخش دیگری از خطبه هایش با اشاره به حمایت های استکبار جهانی از رژیم اشغالگر قدس اظهار کرد: دشمنان اسلام همواره از قدرت مسلمانان واهمه داشتند؛ بنابراین از طریق ایجاد این رژیم قصد ضربه به جامعه اسلامی را داشتند.
وی گفت: از سال 1372 تا سال 1377 در مجموع 115 فلسطینی در زندان های این رژیم شهید شدند که نشان از قصاوت و بیرحمی این رژیم دارد.
به گفته وی، مسلمانان باید با اتحاد و همدلی برای نجات فلسطین تلاش خود را به کار گیرند و از تفرقه اجتناب کنند.
معاون سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان نیز قبل از خطبه ها در سخنانی به مناسبت هفته سلامت به شعار امسال این هفته به نام 'زندگی سالم با نشاط و امید' اشاره و اظهار کرد: سه میلیون و 350 هزار نفر در جهان مبتلا به بیماری افسردگی هستند که آمار مبتلایان به این بیماری در ایران نیز روبه افزایش است.
فرزام بیدارپور با بیان اینکه هر ساله 800 هزار نفر در جهان به دلیل مسائل روانی و افسردگی خودکشی می کنند افزود: بعد از تصادف، بیشترین تلفات انسانی در جهان مربوط به خودکشی است.
وی ادامه داد: یکی از بزرگترین مشکلات مبتلایان به افسردگی عدم توجه آنان به این بیماری است که نباید به سادگی از کنار آن گذشت.
بیدارپور گفت: یکی از کارهایی که در مراکز بهداشت و سلامت کشور و استان انجام شده، حضور یک روانشناس است که خدمات مشاوره و آموزش فرزند پروری به مردم ارائه می دهد.
وی به برگزاری چند نمایشگاه در دانشگاه علوم پزشکی کردستان اشاره کرد و افزود: مردم می توانند به این نمایشگاه ها مراجعه و از خدمات خطرسنجی بیماری های قبلی عروقی بهره ببرند.
روز 7 آوریل مصادف است با سالروز تأسیس سازمان جهانی بهداشت (World Health Organization ) و همه کشورها این روز را بعنوان روز بهداشت یا سلامت می شناسند.
از یکم تا هفتم اردیبهشت به نام هفته سلامت نامگذاری شده است.
7355/3020
**خبرنگار: وریا کرمی/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.