به گزارش ایرنا، محمد ابراهیم زارعی روز جمعه در کارگروه تخصصی اشتغال شهرستان افزود: استفاده نکردن مردم از تولیدات داخلی از عوامل بیکاری جوانان در جامعه است و تولید کنندگان داخلی باید برای جلوگیری از زیان تولید و افزایش بیکاری کیفیت تولیدات خود را بالا ببرند.
به گفته وی، تهیه و تصویب طرح های اشتغال زایی متناسب با نیازهای امروز توسط نهادها ضروری است و باید طرح های ارائه شده به ستاد دارای استاندارد های لازم زیست محیطی در شهرها و روستاها باشد.
وی با اشاره به شعار سال اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال، بیکاری را عمده چالش جامعه عنوان کرد و افزود: پیشنهاد می شود در پرداخت تسهیلات اشتغال زایی بانک های عامل نسبت به ایجاد تنفس چند ماهه و یا اعطای تسهیلات دراز مدت اقدام کنند.
فرماندار سنندج افزود: رسالت سازمان فنی حرفه ای در آموزش و توانمند سازی افراد تحصیل کرده جامعه با توجه به اولویت و نیاز بازار بوده و افراد باید با توجه به نیازهای حال حاضر جامعه جهت آموزش ببینند.
به گفته وی، هم چنین افراد آموزش دیده باید به ادارات صنعت، معدن، تجارت، جهادکشاورزی و کارو رفاه اجتماعی معرفی شوند تا بتوانند از تسهیلات اشتغال زایی دریافت استفاده کنند .
سنندج با حدود 500 هزار نفر جمعیت بیست و سومین شهر بزرگ ایران، مرکز استان کردستان است.
3034/ 3020
** خبرنگار: حسن حسین زاده/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.