به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان؛ عبدالمحمد زاهدی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان کردستان که با حضور انصاری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور برگزار شد افزود: در گذشته مطالعات اکتشاف به میزان هشت هزار و 500 کیلومتر مربع در سطح استان درحال انجام بود که به این میزان چهار هزار و 100 کیلومتر مربع افزوده شده است.
وی افزود: این میزان شناسایی و اکتشاف مواد معدنی تقریبا نیمی از پهنه ی استان را در بر می گیرد که با اتمام آن استان کردستان در حوزه مواد معدنی جهش قابل توجهی را شاهد خواهد بود.
زاهدی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه بخش صنعت در استان کردستان ضعیف است ادامه داد: با توجه به مجموعه کارهای انجام شده در بخش رفع موانع تولید موفق عمل کرده ایم.
وی در خصوص قرار گرفتن استان کردستان در زمره استانهای برتر در زمینه اجرایی شدن مصوبات ستاد رفع موانع تولید گفت: واحدهای صنعتی و تولیدی ما به نسبت کشور اندک و عمدتا صنایع بزرگ را در بر نمی گیرند و میزان درخواست تسهیلات نیز کم است و همین دلیل قرار گرفتن کردستان در لیست استانهای برتر در این زمینه است.
رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی استان کردستان جذب سرمایه گذاری های داخلی و خارجی را یکی از راههای ایجاد اشتغال و رشد اقتصاد استان برشمرد و ادامه داد: تا زمانی که چند کار بزرگ سرمایه گذاری توسط شرکت های وابسته به دولت و نهادهای عمومی صورت نگیرد بخش خصوصی پا نمی گیرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود استان کردستان را به دلیل همجواری با کشور عراق مستعد برای افزایش صادرات و ارزآوری عنوان کرد و افزود: میزان صادرات ما به نسبت سالیان گذشته کم شده است که همین امر دلایل بسیاری دارد.
زاهدی حضور گروه های تکفیری در عراق و کاهش بهای نفت را از دلایل کاهش صادرات دانست و گفت: موضوع ناامنی و جنگ در عراق از یک سو و کاهش بهای نفت روی محصولات ساختمانی صادراتی ما بشدت تاثیر گذاشت که امیدواریم با بازگشت ثبات و امنیت به آن کشور صادرات جان تازه ای بگیرد.
وی همچنین به پتانسیل استان کردستان در بخش تولید پروتئین و لبنیات اشاره کرد و گفت: استان کردستان می تواند بخش مهمی از نیازهای پروتئینی و لبنیاتی کشور را تامین و صادرات نیز داشته باشد.
3020/
**دریافت کننده: عبدالله رحمانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.