مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان از واگذاری مرکز سنجش مهارت و صلاحیت حرفه ای استان کردستان در راستای اجرایی کردن ماده 27 به بخش خصوصی خبر داد.

به گزارش ایلنا، سید جمیل احمدی با اشاره به نامگذاری سال جاری به نام سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال توسط مقام معظم رهبری،گفت: یکی از ارکان اصلی و اساسی در راستای تحقق منویات معظم له توجه ویژه به مقوله مهارت آموزی و توسعه و گسترش آموزش های مهارتی در جامعه است و با توسعه این آموزش ها می توان به ایجاد اشتغال مولد و پایدار و کمک به افزایش تولیدات داخلی امید داشت.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان استفاده از تمام ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در جهت تحقق سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و تربیت نیروی متخصص و کارآمد را یک ضرورت ذکر کرد و بیان داشت : در این راه باید از ظرفیت های بخش خصوصی نیز استفاده شود و دولت با انجام واگذاری های بخشی از فعالیت های خود به بخش خصوصی می تواند گام های مهم و تاثیرگذاری در راستای توسعه همه جانبه کشور و رونق اقتصادی بردارد.

وی اظهار داشت: یکی از سیاست‌ها و مصوبات دولت واگذاری پروژه‌های دولتی به بخش خصوصی است و واگذاری پروژه‌های نیمه تمام و تکمیل شده به بخش خصوصی با هدف تحقق اقتصاد مقاومتی و جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های کشور انجام می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان افزود : با سرمایه‌گذاری و واگذاری‌های پروژه‌های نیمه تمام به بخش خصوصی بار دولت سبک‌تر می‌شود و باید به سمتی پیش رویم که نقش دولت را در چنین زمینه‌ها کاهش داده و زمینه فعالیت واقعی را برای بخش خصوصی مهیا کنیم.

احمدی از واگذاری مرکز سنجش مهارت و صلاحیت حرفه ای استان کردستان به عنوان اولین واگذاری این اداره کل در راستای اجرایی کردن ماده 27 خبرداد و گفت : با واگذاری این مرکز به بخش خصوصی شاهد رونق و توسعه آموزش های مهارتی در راستای نیل به سیاست های کلی اشتغال و تربیت نیروی متخصص در راستای کمک به افزایش تولیدات داخلی خواهیم بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.