به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، کریم ذوالفقاری ظهر امروز در جلسه شورای تحقیقات و آموزش کشاورزی که به منظور بررسی و پایش برنامه نظام نوین ترویج و برسی نحوه پیشرفت پروژه امنیتی غذایی ایکاردا برگزار شد، اظهار داشت: ‏یکی از اهداف جهاد کشاورزی کردستان  اقتصادی کردن کشاورزی در روستاهاست.

وی گفت: افزایش اراضی آبی، تضمینی در اقتصادی کردن کشاورزی استان کردستان بوده و پروژه ایکاردا نیز اقدامی مهم و ارزشمند در این راستاست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با اشاره به اینکه 38 درصد از اراضی کشاورزی استان به سیستم‌های نوین آبیاری مجهز هستند، تصریح کرد: این میزان اراضی مجهز به سیستم آبیاری در استان کردستان دو برابر میانگین کشوری از سیستم‌های نوین آبیاری بوده و نیاز است که در راستای انتقال آب به زمین‌های کشاورزی اقدامات اساسی صورت گیرد.

ذوالفقاری با اشاره به ظرفیت‌های استان در زمینه تولیدات باغی و زراعی افزود: کردستان استانی رتبه‌دار در زمینه تولید محصولات کشاورزی همچون گندم، توت‌فرنگی، نخود، انگور دیم و غیره در کشور بوده و اینها حاصل تلاش کشاورزان زحمت‌کش استان است.

وی اظهار کرد: 669 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای اجرای دو هزار و 258 طرح، در زمینه‌های مختلف کشاورزی استان کردستان انجام شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: با توجه به اولویت بذر مصرفی کشاورزان کردستانی تلاش می‌شود 50 درصد از بذر کشاورزان در استان تولید شود.

وی گفت: تجهیز مراکز کشاورزی به امکانات مدرن راهی در علمی کردن کشاورزی بوده و در سال گذشته سازمان جهاد کشاورزی استان برای 14 هزار و 464 نفرروز دوره‌های ترویجی،  18 هزار و 70 نفرروز دوره مهارتی و 35 هزار نفروز آموزش انفرادی برگزار کرده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 622960
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.