به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، سردار سرتیپ بهمن کارگر رئیس ستاد مرکزی راهیان نور کشور و رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ظهر امروز در هشتادوششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اظهار داشت: وجب به وجب خاک کردستان خون شهدا ریخته شده و همیشه مردم کردستان خط مقدم دفاع از کشور بوده و هستند.

وی گفت: در موضوع اقتصاد مقاومتی یکی از مشکلاتی که در کشور داریم این است که از نظر فرهنگی توفیقی نداشتیم و در حوزه تولید و مصرف باید وضعیت مشخص شود.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و نماینده و ناظر استان کردستان در شورای فرهنگ عمومی تصریح کرد: باید در حوزه اقتصادمقاومتی سبک زندگی اسلامی و الگوی مصرف را در اولویت قرار دهیم و در حوزه اخلاق عمومی هم موضوعاتی همانند نقدپذیری، قانون‌گذاری مسئله مهمی است.

وی گفت: باید فرق «گفتمان و دیالوگ» را بدانیم تا بتوانیم اقتصادمقاومتی را به یک گفتمان که دغدغه مردم و مسئولان باشد تبدیل کنیم.

سردار کارگر افزود: توجه به مصالح ملی و جمعی، خردورزی و منطق گرایی، روزی حلال نمونه‌ای از موضوعات متعددی است که در حوزه اقتصادمقاومتی می‌تواند بحث شود و فرهنگ عمومی در رابطه با اقتصادمقاومتی کاری مستمر دارد.

وی با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی جزو اولویت‌های شورای فرهنگ عمومی قرار گرفته است، اظهار کرد: بررسی آسیب‌هایی همانند اعتیاد، طلاق، حاشیه‌نشینی و بافت‌های فرسود، مناطق بحرانی و مفاسد اخلاقی پنج آسیب عمده‌ای است که بررسی این حوزه‌ها باید اولویت شورای فرهنگ عمومی استان باشد.

رئیس ستاد مرکزی راهیان نور کشور گفت: استفاده از ظرفیت‌ها و سرمایه‌های اجتماعی کشور موضوع مهمی بوده که نیاز است مدنظر قرار بگیرد و در استان کردستان نیز باید به این مهم توجه ویژه شود.

وی گفت: در دوران انقلاب و دفاع مقدس با اقتدار و وجود سرمایه‌های اجتماعی کشور توانستیم در مقابل دشمنان پیروز شویم.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و نماینده و ناظر استان کردستان در شورای فرهنگ عمومی خاطرنشان کرد: مشارکت عمومی، اعتماد عمومی، رضایت اجتماعی، اتحاد و انسجام ملی و وحدت اسلامی  موضوعاتی است که در زیرمجموعه سرمایه اجتماعی مطرح می‌شوند.

وی گفت: باید کارهای عمرانی در استان پیوست فرهنگی داشته باشند و پیوست فرهنگی هم به وجدان کاری و انضباط کاری برمی‌گردد و نیاز است تلاش کنیم تا میزان کار مفید را بالا ببریم.

سردار کارگر افزود: مردم استان کردستان استحقاق هر خدمتی را دارند و سرعت توسعه در این استان بنابر دلایلی همچون جنگ تحمیلی کم بوده که باید افزایش پیدا کند.

وی اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران امروز جزو قدرت‌های بزرگ دنیا بوده و نسبت به اویل انقلاب هزاران برابر پیشرفت کرده‌ایم که این اقتدار و توانمندی به همت همه مجاهدان فی‌سبیل‌الله بوده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 622847
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.