به گزارش خبرنگار ایرنا این جشنواره با هدف ترویج شیوه های زندگی سالم و جلوگیری از رفتارهای پرخطر و آسیب های اجتماعی نوجوانان برگزار شد.
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کردستان با بیان اینکه این جشنواره برای ششمین بار است که در استان برگزار می شود افزود: در 6 سال گذشته شاهد افزایش کیفیت و کمیت آثار ارسالی به جشنواره بودیم.
افشین خوشگوار اظهار کرد: آثار ارسالی به جشنواره در سال گذشته 2 هزار و 530 اثر بوده که امسال با توجه به سه هزار و 367 اثر وصول شده، 34 درصد رشد داشته است.
وی با بیان اینکه آثار وصولی به جشنواره امسال از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است ادامه داد: در سال های گذشته نیز آثار جشنواره استان کردستان در کشور حائز رتبه های برتر شد.
به گفته وی، برپایی نمایشگاه های دایر و سیار و برگزاری صدها جلسه آموزشی مختص به دانش آموزان و اولیا از جمله فعالیت های این جشنواره در سال گذشته بوده است.
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش کردستان اضافه کرد: باید مهارت نه گفتن و اعتماد به نفس بالا را در آموزش و پرورش افزایش داده و دانش آموزان نوجوان را از آسیب های اجتماعی موجود مصون کرد.
خوشگوار به افزایش نرخ پوشش این جشنواره در مدارس استان و میان دانش آموزان اشاره کرد و افزود: در سال گذشته 25 درصد مدارس در استان تحت پوشش این جشنواره قرار گرفت که امسال این رقم به 40 درصد افزایش یافت.
مدیرکل توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر کردستان هم برگزاری این جشنواره ها را در جهت توانمند سازی مردم برای حفاظت از نسل جدید، کاهش آسیب های اجتماعی دانش آموزان و نسل نوجوان موثر دانست.
اجرای تئاتر توسط گروه دانش آموزی دبیرستان امام خمینی ناحیه 2 سنندج و اهدای لوح تقدیر به دانش آموزان و اولیا برتر جشنواره در بخش های مختلف، از دیگر قسمت های این برنامه بود.
ششمین جشنواره استانی نوجوان سالم ویژه 2 دوره متوسط اول و دوم در سه محور پیشگیری از گرایش به دخانیات، پیشگیری از گریش به سوء مصرف مواد و پیشگیری از گرایش به خشونت برگزار شد.
این جشنواره در 2 بخش خلاقیت های دانش آموزی شامل ایده پردازی، مقاله نویسی، فیلم سازی، روزنامه دیواری، عکاسی، نقاشی و نرم افزار و چند رسانه ای و ابتکارات مدرسه ای شامل الگوها و فنون آموزش و تدریس پیشگیری در کلاس درس، محصولات و منابع کمک آموزشی و فرهنگی، پیشگیری و پروژه های ابتکاری پیشگیری برگزار شد.
7355/6108
**خبرنگار: وریا کرمی/** انتشار دهنده: امید بهمنی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.