به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، عبدالمحمد زاهدی پیش‌از ظهر امروز در مراسم "نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان کردستان" که با رویکرد مشارکت خیرین مدرسه‌ساز در امر ایمن‌سازی مدارس در بانک ملی استان برگزار شد اظهار داشت: ثروت و دارایی انسان می‌تواند زمینه‌ساز خیر و شر در دنیا و آخرت باشد.

وی گفت: اساس کار پیشرفت و توسعه هر جامعه‌ای دانایی و آگاهی و دستیابی به علم و دانش و فناوری و تکنولوژی روز بوده و حتی تجاربی که انسان در طول تاریخ به دست می‌آورد همه اینها ذخیره‌ای برای پیشرفت‌های انسان است.

استاندار کردستان تصریح کرد: دسترسی به اطلاعات علم و تکنولوژی و دانش‌های نوین بدون آموزش امکان‌پذیر نیست و مبنای حرکت به سوی توسعه در هر جامعه‌ای آموزش و نهاد آموزش و پرورش است.

وی به اهمیت آموزش اشاره کرد و گفت: پس از جنگ جهانی دوم و بمباران‌های ناکازاکی و هیروشیمای ژاپن زمانی که جنگ تمام شد نخستین اقدامی که دولت وقت آن زمان در ژاپن قبل از ساختن ساختمان‌ها، ادارات، سازمان‌ها، بیمارستان‌ها و هر جای دیگر انجام داد اقدام به برپایی چادرهایی برای دانش‌آموزان کرد و این اهمیت آموزش را می‌رساند.

زاهدی افزود: اهمیت آموزش تمام شئون زندگی انسان را در بر می‌گیرد و کسانی که در زمینه تحصیل دانش‌آموزان و فرزندان سرزمین خودشان قدم بر می‌دارند کارشان زمینه‌ای برای باقیات صالحات آنان می‌شود.

وی با اشاره به رویکرد نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز کردستان مبنی بر مشارکت خیرین مدرسه‌ساز در ایمن‌سازی مدارس، اظهار کرد: در سال‌های گذشته مشکلی که داشتیم مدارس به صورت سه و گاهاً چهار شیفته دانش‌آموزان تحصیل می‌کردند و کمتر در اختیار معلمانشان بودند.

استاندار کردستان از نیکوکاری به عنوان نیک‌اندیشی نام برد و گفت: نیکوکار خیر جامعه را می‌خواهد و نگاه مشفقانه به جامعه دارند و در ابعاد دیگر زندگیشان نگاه مشفقانه نیز شامل این افراد خیرخواه شد.

وی گفت: بحث خیر بودن ابعاد گسترده‌ای دارد و کار جزیی و مقطعی نیست.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 622236
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.