به گزارش خبرنگار ایرنا، علی مفاخری روز سه شنبه در اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان سروآباد اظهار کرد: در راستای توریسم فرهنگی و گردشگری شهرستان سروآباد و با محوریت معرفی پتانسیل ها و قابلیت های مهم این شهرستان در بخش های مختلف فرهنگی، هنری و گردشگری فستیوال فرهنگ و هنر در این شهرستان برگزار می شود.
وی ادامه داد: این فستیوال فرهنگی و هنری با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در یک فضای باز و صمیمی اواسط اردیبهشت ماه سال جاری برگزار می شود.
فرماندار شهرستان سروآباد اضافه کرد: برگزاری فستیوال فرهنگ و هنر در این شهرستان با توجه به ظرفیت بسیار خوبی که در زمینه فرهنگی و هنری در این شهرستان وجود دارد، باعث معرفی و شناسایی هر چه بیشتر شهرستان سروآباد خواهد بود.
به گفته وی، شهرستان سروآباد در بحث مسائل و موضوعات فرهنگی و هنری یکی از شهرستان های پیشقدم و برتر در سطح استان کردستان است.
وی همچنین از برگزاری همایش سبک زندگی اسلامی خبر داد و گفت: در هفته سلامت از اول اردیبهشت تا هفتم اردیبهشت همایش سبک زندگی اسلامی با محوریت تحکیم بنیان و سلامت خانواده در شهرستان سروآباد برگزار می شود.
مفاخری افزود: متولیان برگزاری همایش سبک زندگی اسلامی باید توجه کنند مخاطبان و شرکت کنندگان در این همایش از اقشار مختلف مردم جامعه باشند و مربوط به قشر خاصی از جامعه نباشند.
وی به آسیب های اجتماعی اشاره کرد و گفت: دستگاه های اجرایی نظیر بهزیستی شهرستان باید در زمینه مبارزه با آسیب های اجتماعی فعال تر وارد شوند و در این راستا با انجمن ها و سمن های مردم نهاد همکاری و مشارکت کنند.
فرماندار شهرستان سروآباد ادامه داد: مبارزه با آسیب های اجتماعی باید ابتدا در سطح روستاهای تابعه شهرستان آغاز شود و در این راستا اجرای برنامه های آموزشی می تواند بسیار مثبت و تاثیرگذار واقع شود.
او بر لزوم برگزاری جلسات شورای فرهنگ عمومی به صورت مستمر و منظم تاکید کرد و افزود: در جلسات شورای فرهنگ عمومی باید مهمترین مشکلات جامعه در حوزه مسائل فرهنگی و هنری و همچنین در حوزه آسیب های اجتماعی مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گیرد.
مفاخری در پایان اجرای برنامه های فرهنگی در مدارس را یک ضرورت دانست و گفت: آموزش و پرورش باید به این نکته مهم توجه داشته باشد، برنامه های فرهنگی که در مدارس برگزار می شود، متناسب با سن و سال دانش آموزان باشد.
به گزارش ایرنا، شهرستان سروآباد با 2 بخش مرکزی و اورامان و 24 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق در فاصله 90 کیلومتری از غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7354/6108
**خبرنگار: فرزاد آداک/**انتشار دهنده: امید بهمنی
آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.