به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سقز، علی اکبر ورمقانی، روز سه شنبه در آئین گرامیداشت روز ارتش، افزود: نیروهای مسلح ایران، تهدیدی برای دیگر کشورهای نیستند و ارتش ایران، ارتش صلح و آرامش است.
وی اضافه کرد: حرکت نیروهای مسلح ایران اسلامی بر مبنای عقلانیت، دوری از تنش ها با حفظ هوشیاری است تجهیز کشور از لحاظ دفاعی در پاسخ به سخنان" موشک جواب موشک" مردم در زمان هشت سال دفاع مقدس بوده است.
وی با بیان اینکه ارتش یک نیروی مردمی است افزود: ایران اسلامی به این مفتخر است که تمامی نیروهای نظامی و انتظامی و امنیتی و اطلاعاتی آن مردمی هستند و این خصوصیت مردمی بودن برای این نیروها باعث افتخار نظام ایران اسلامی است به واسطه همراهی و همدلی این نیروها با مردم و پیروی محض از فرماندهی کل قوا بوده که تاکنون کشور از گزند دشمنان در امان مانده است.
فرماندار سقز اضافه کرد: روز 29 فروردین که با ابتکار حضرت امام خمینی(ره) به روز ارتش جمهوری اسلامی ایران نامگذاری شده است، یادآور وفاداری ارتشی‌ها به آرمان ‌های والای انقلاب اسلامی و دفاع از کیان و تمامیت ارضی این مرز و بوم است و با عهد و پیام نیروهای ارتش با حضرت امام، پایه های طاغوت بعد از صد سال مبارزه بی امام آزادی خواهی در ایران سست شد.
ورمقانی با بیان اینکه، روزهای پر افتخار در تاریخ ارتش جمهوری اسلامی ایران با دلاور مردی ارتشیان،ثبت شده است، گفت: در هشت سال دفاع مقدس هم حمله 140 فروند هواپیمای ارتش به صورت همزمان پایه های رژیم بعثی را سست کرد.
وی عنوان کرد: عملیات افتخار آفرین فتح المبین، بیت المقدس، دلاور مردی های شهید شیهرودی ها، پاکسازی شهرهای کردستان و کردنشین از جمله پاوه هیچگاه از یاد مردم فراموش نمی شود.
او در ادامه با عنوان اینکه نیروهای مسلح ایران اسلامی افتخار این را دارند که پایبند به قانون اساسی هستند افزود: این نیروها، خود را درگیر جناح بازی و سیاسی کاری نخواهند کرد و نکرده اند و این نمونه بارز تکریم قانون اساسی و تکریم سیاست نامه سیاسی الهی حضرت امام راحل است و در انتخابات 29 اردیبهشت ماه حضور آگاهانه و پرشور در انتخابات خواهند داشت.
فرماندهی تیپ 228 شهید سرلشکر ابراهیم ثابت شهرستان سقز هم رشادت های نیروهای چهار گانه ارتش در دفاع از کیان ایران اسلامی را ارج نهاد و با اشاره به سابقه تشکیل ارتش در ایران گفت:ارتش قبل از انقلاب ابزاری در دست استکبار برای سرکوب مردم بود.
سرهنگ امیر درستی گرشاسب ابوالحسنی، با بیان اینکه ارتش بیش از 48 هزار شهید و ده ها هزار جانباز و آزاده سرافراز تقدیم کرده است ، نقش ارتش در پاکسازی کشور از وجود گروهک های ضد انقلاب و دفاع از کیان اسلامی در دفاع مقدس را ستود و یاد وخاطره شهید امیر سپهبد صیاد شیرزاری را گرامی داشت.
در ادامه این آئین نیروهای مسلح مستقر در شهرستان با انجام رژه، اقتدار خود را به نمایش گذاشتند.
قبل از برگزاری این آئین، ادای احترام به شهدای ارتش با حضور فرماندار، امام جمعه و اعضای شورای تامین برگزار شد.در این آئین جمعی از خانواده معظم شهدا و اعضای شورای اداری شهرستان حضور داشتند.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 621335
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.