به گزارش خبرنگار ایرنا پس از اتمام زمان ثبت نام کاندیداهای ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا، فضای انتخاباتی در کشور رنگ و بوی دیگری پیدا کرده است.
هرچند تا زمان اعلام نتایج کاندیداهای تایید صلاحیت شده از سوی هیات نظارت و آغاز تبلیغات، چند روز باقی مانده، اما تا حدودی فضای شهرها و روستاهای استان کردستان انتخاباتی شده است.
با وجود اینکه کاندیداها تایید صلاحیت نشده و به طور رسمی تبلیغات انتخاباتی آغاز نگشته، اما بیشترین بحث ها در فضاهای مجازی، بحث انتخابات است.
برخی از کاربران اینترنتی در فضاهای مجازی به تبلیغ کاندیدای مورد نظر خود و انتقاد از دیگر کاندیداها می پردازند به طوریکه بحث ها به جدل و تخریب نیز تبدیل می شود.
بعضی هم با تمجید از جریان سیاسی محبوب خود و زیرسوال بردن جریان سیاسی مقابل، کاربران فضای مجازی را به چالش می کشند.
از فضای مجازی که بگذریم مردم نیز در خیابان ها، اماکن و وسائط حمل و نقل عمومی، درباره انتخابات و کاندیداهای ثبت نام شده گفت و گو کرده و به نوعی به تجزیه و تحلیل انتخابات پیش رو می پردازند.
برخی از طرفداران کاندیداهای شورای شهر و روستا در کردستان از هم اکنون به رایزنی با دیگران درباره کاندیدای مورد نظر خود پرداخته و به نوعی دیگران را تشویق به دادن رای به کاندیدای محبوب می کنند.
در کنار مردم، جریان ها و احزاب سیاسی نیز به تکاپو افتاده و مقدمات برپایی ستاد انتخاباتی و برنامه های تبلیغاتی کاندیداهای مورد حمایت خود را فراهم می کنند.

** قبل از اعلام رسمی آغاز تبلیغات در عمل کاری انجام نمی دهیم
عضو شورای هماهنگی اصلاح طلبان استان کردستان با بیان اینکه منتظر اعلام نتایج افراد تایید صلاحیت شده و آغاز رسمی تبلیغات هستیم گفت: به طور قطع تا قبل از اعلام زمان رسمی تبلیغات در عمل کاری انجام نمی دهیم اما مجوز تشکیل ستاد از تهران صادر شده است.
محمد حسین عباس آبادی با اشاره به اینکه مسئول ستاد تعیین و چارت تشکیلاتی تدوین شده است افزود: بر اساس این چارت، نیروها منصوب شده و فعالیت خواهند کرد.
وی به فضای انتخاباتی استان و انتظار مردم برای مشخص شدن کاندیداهای تایید صلاحیت شده اشاره کرد و گفت: در حال حاضر نشاط لازم در میان مردم وجود ندارد اما متناسب با زمان، شور و نشاط ایجاد خواهد شد.
عضو شورای هماهنگی اصلاح طلبان کردستان ادامه داد: در صورت مشخص شدن کاندیداهای تعیین صلاحیت شده مردم نیز خود تکلیف خود را دانسته و با شروع تبلیغات، فعال می شوند.
عباس آبادی اظهار کرد: با توجه به وضعیت فضای انتخاباتی امسال، ثبت نام ها و استقبال گسترده جناح های سیاسی، حالت ۲ قطبی بین اصلاح طلبان و اصولگرایان ایجاد خواهد شد و باعث تحریک و شور و نشاط میان مردم می شود.

** حزب موتلفه اسلامی کاندیدای مستقل دارد
دبیر حزب موتلفه اسلامی نیز با بیان اینکه برای اصولگرایان احترام خاصی قائل هستیم افزود: در عین حال که با جمنا (جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی) هماهنگ هستیم اما کاندیدای مستقل داریم.
جلیل مهدی عراقی ادامه داد: مقدمات تشکیل ستاد تبلیغات انتخاباتی را فراهم کرده و در مناظرات برنامه ریزی شده نیز شرکت خواهیم کرد.
وی به حضور پرشور مردم کردستان در انتخابات گذشته اشاره کرد و گفت: حضور مردم استان در اغلب انتخابات ادوار گذشته، بالاتر از متوسط کشوری بوده که نشان دهنده آگاهی سیاسی بالای آنان است.
عراقی با بیان اینکه مردم کردستان هیچگاه احساسی رای نداده اند افزود: آنان همواره کاندیداها را بر اساس منطق و عملکرد ارزیابی می کنند.
وی ادامه داد: رسانه ها و جریان های سیاسی به عنوان یک مشوق عمل و مردم را برای حضور در پای صندوق های رای ترعیب کنند.
مشاهدات بیانگر آن است که مردم و جریان های سیاسی در کردستان چه در فضای مجازی و چه در خیابان ها و اماکن عمومی، به نوعی با انتخابات و مسائل مربوط به تایید صلاحیت کاندیداها، درگیر بوده و خود را برای شرکت در انتخاباتی پرشور آماده می کنند.
7355/1904
**خبرنگار: وریا کرمی/انتشار دهنده: مسعود احمدی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.