فرماندار قروه با اشاره به اهمیت کشاورزی در توسعه و رونق اقتصاد کشور گفت: کشاورزی سنبل اقتصاد است.

به گزارش ایلنا، پرویز کولانی بیان داشت: برنامه های توسعه بخش کشاورزی بر اساس افزایش بهره‌وری و در راستای اجرای اسناد بالادستی نظیر حمایت از تولید،کار و سرمایه ایرانی، تامین امنیت غذایی و تنظیم بازار محصولات اساسی و راهبردی از محل تولیدات داخلی است.

به گفته وی اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، رفع موانع تولید، جایگزینی واردات و توسعه صادرات غیرنفتی، طراحی و به انجام رسیده که از دیگر اقدامات دولت در جهت افزایش بهره وری راهبرد مدیریت کشاورزی است.

وی اضافه کرد: ترویج و به کارگیری اصول صحیح مهندسی در کشاورزی، بهره گیری از ارقام و بذور اصلاح شده، پربازده و مقاوم، توسعه سامانه های آبیاری نوین، توسعه مکانیزاسیون، تامین به موقع نهاده های باکیفیت و استاندارد، تجهیز و نوسازی اراضی، انتقال آخرین یافته های علمی و تحقیقاتی به مزارع از جمله اقداماتی بوده است که برای افزایش بهره وری در بخش کشاورزی به انجام رسیده است.

وی افزایش تولیدات کشاورزی و بهبود امنیت غذایی با اتکا به تولید داخلی،افزایش سطح حمایت های عمومی دولت از کشاورزان و تولید،رونق اقتصاد،توسعه و تجارت محصولات کشاورزی،ایجاد ظرفیت های جدید تولید محصولات کشاورزی و حفاظت،احیاء و پایداری منابع طبیعی را رئوس اقدامات بخش کشاورزی در دولت یازدهم اعلام کرد.

فرماندار گفت: افزایش بهره وری راهبرد و مدیریت بخش کشاورزی در دولت تدبیر و امید در مقایسه با دولت های قبلی بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

کولانی با بیان اینکه کشاورزی سنبل اقتصاد است افزود: هزینه های زیاد در شهرها برای راه اندازی یک واحد صنعتی با کمترین جذب نیرو همراه است این در حالی است که می توان در روستاها یک واحد تولیدی کوچک یا حمایت از بخش کشاورزی با توجه به جمعیت روستایی ایجاد کرد و با این کار به خودکفایی تولید هم رسید.

وی با اشاره به اینکه انتقال آب از سد آزاد و قوچم به دشت قروه در دست اقدام است گفت: این امر جزء اولویت و برنامه استان در بخش کشاورزی بوده که انتظار می روند روند آن تسریع یابد.

فرماندار افزود: اصلاح الگوی کشت در دستور کار مسئولان است زیرا کشت سیب زمینی با توجه مصرف آب زیاد و قیمت ارزان محصول مقرون به صرفه برای کشاورز نیست.

کولانی گفت: نظام صنفی و خانه کشاورز، به عنوان مروجین بخش کشاورز مستند و الگویی برای کشاورزان است که باید به عنوان فرهنگ‌ساز بخش کشاورزی، ترویج کشت مناسب و جایگزین را به کشاورزان معرفی کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.