بهرام کوشکی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: به منظور حفظ و بازسازی ذخایر منابع آبی شهرستان، رهاسازی بچه ماهیان گرمابی در حاشیه سد گاوشان انجام شد.
وی با اشاره به اینکه این کار با هزینه 600 میلیون ریال از محل بهبود افزایش تولیدات آبزیان تامین شده است اظهار کرد: این اقدام شب گذشته با حضور مدیر شیلات استان، جهاد کشاورزی، دامپزشکی و محیط زیست شهرستان انجام شد.
کوشکی، تکثیر و پرورش بچه ماهی در مرکز استان و رها سازی آنها در منابع آبی استان را مهم و ضروری دانست و گفت: پیش بینی می شود در سال جاری این اقدام به میزان قابل توجه ای در سدهای شهرستان کامیاران با انواع بچه ماهیان گرمابی در این منبع آبی رهاسازی شود.
وی اضافه کرد: این ماهیان از گونه های کپور، آمور و فیتوفاگ از نوع گرمابی به وزن 10 تا 15 گرم هستند.
مدیرجهاد کشاورزی شهرستان کامیاران گفت: دریاچه پشت سد گاوشان یکی از غنی ترین منابع آبی استان بوده و سالانه انواع ماهیان بومی و کپور ماهی از این منبع آبی صید و روانه بازار می شود.
وی با بیان اینکه در غالب تعاونی صیادان گاوشان 87 نفر مشغول به کار هستند افزود: از این منبع سالانه 50 تا 60 تن انواع ماهی برداشت می شود.
به گفته او وسعت دریاچه پشت سد گاوشان 1600 هکتار است.
به گزاش ایرنا در شهرستان کامیاران سالانه به وسیله مزارع پرورش ماهی، سدهای زیویه و گاوشان و مجتمع پرورش ماهی شیلات پالنگان هزار و 300 تن ماهی قزل الا و انواع ماهیان گرمابی، تولید و روانه بازار مصرف می شود.
کامیاران در 65 کیلومتری جنوب سنندج واقع شده است.
7349/1904
خبرنگار: ژاله گرگانی/انتشار دهنده: مسعود احمدی
**آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.