به گزارش خبرنگار ایرنا، منصور مرادی روز جمعه در حاشیه مراسم کلنگ زنی 2 پروژه بخش خصوصی در شهرستان سروآباد گفت: شهرستان سرواباد یک شهرستان بکر و طبیعی با قابلیت ها و پتانسیل های بسیار خوبی در بخش های کشاورزی، گردشگری و توریست است.
وی ادامه داد: مناطق زیبا، آداب و رسوم خاص مردمان منطقه، صنایع دستی و وجود محصولات ارگانیک کشاورزی در شهرستان سروآباد باعث شده تا این شهرستان بهترین مکان برای سرمایه گذاری های بخش دولتی و خصوصی باشد.
نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی به مشکلات مهم منطقه اشاره کرد و افزود: عدم وجود صنایع تبدیلی و نبود سردخانه در شهرستان سروآباد و استان کردستان باعث شده تا بهترین محصولات باغی و زراعی به صورت خام فروشی به خارج صادر شود که کمترین سود و درآمدی عاید باغداران و کشاورزان منطقه می شود.
وی با اشاره به منطقه اورامان گفت: منطقه تاریخی و گردشگری اورامان که ثبت ملی آن به اتمام رسیده و مراحل مقدماتی ثبت جهانی آن در دست اجرا است، بهترین مکان برای صنعت توریست و گردشگری در شهرستان سروآباد و استان کردستان است.
او اضافه کرد: توجه ویژه به پتانسیل های منطقه اورامان که هر ساله مهمانان و گردشگران زیادی از داخل و خارج کشور به این منطقه سفر می کنند، می تواند باعث ایجاد اشتغال و درآمد ثابت برای منطقه و همچنین معرفی و شناسایی هر چه بیشتر شهرستان سروآباد و استان کردستان در سطح ملی و بین الملل شود.
مرادی به بودجه 96 اشاره کرد و افزود: در بودجه سال 96 دولت تلاش دارد میزان وابستگی به درآمدهای نفتی را کاهش دهد و با سرمایه گذاری در استان های مرزی سرمایه گذاران بخش خصوصی را برای سرمایه گذاری در این مناطق افزایش دهد.
او به سفر اخیر وزیر کشور به استان اشاره کرد و گفت: در سفر اخیر وزیر کشور به استان کردستان مهمترین موانع سرمایه گذاری در استان مورد بررسی قرار گرفت و قرار شد دولت توجه ویژه ای به سرمایه گذاری در استان کردستان داشته باشد.
نماینده مریوان و سروآباد در مجلس دهم شورای اسلامی با تقدیر و تشکر از حضور سرمایه گذاران شرکت آشیان سریر البرز در شهرستان سروآباد گفت: باتوجه به اینکه شهرستان سروآباد یک شهرستان گردشگری و توریست پذیر با ظرفیت های بسیار قوی است، در آینده شاهد سرمایه گذاری های بیشتری در این شهرستان خواهیم بود.
وی به شعار سال اشاره کرد و افزود: احداث این 2 پروژه مهم بخش خصوصی در شهرستان سروآباد می تواند شروع خوبی برای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال مقام معظم رهبری در این شهرستان و در استان کردستان باشد.
به گزارش ایرنا، کمال پیری آذر، احمد پیری آذر و رضا افتخاری مدیران شرکت سریر البرز کرج با احداث 2 پروژه بزرگ شامل بازارچه سنتی سریر سروآباد با 50 باب مغازه و یک رستوران سنتی و احداث یک مجتمع هشت طبقه چند منظوره اقامتی، خدماتی، رفاهی و تجاری با مشارکت شهرداری سروآباد و یک سرمایه گذار سروآبادی اقدام به سرمایه گذاری در شهرستان سروآباد کرده اند.
شهرستان سروآباد در فاصله 90 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7354/1904
**خبرنگار: فرزاد آداک/**انتشار دهنده: مسعود احمدی
آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.