به گزارش خبرنگار ایرنا، روز جمعه کلنگ احداث 2 پروژه بخش خصوصی شامل احداث بازارچه سنتی سریر سروآباد با 50 باب مغازه و یک رستوران سنتی و احداث یک مجتمع هشت طبقه چند منظوره اقامتی، خدماتی، رفاهی و تجاری با حضور نماینده مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی، فرماندار سروآباد، رئیس دانشگاه پیام نور استان کردستان، سرمایه گذاران بخش خصوصی و جمعی از مسئولان، معتمدین و شهروندان سروآبادی بر زمین زده شد.
شهردار سروآباد در حاشیه کلنگ زنی این 2 پروژه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: امروز خوشبختانه شاهد کلنگ زنی 2 پروژه بزرگ بخش خصوصی توسط مدیران شرکت آشیان سریر البرز در شهر سروآباد بودیم که امیدواریم با احداث و افتتاح این 2 پروژه باعث رونق و شکوفایی هر چه بیشتر سروآباد شود.
سید عرفان حسینی ادامه داد: با توجه به پتانسل منطقه از لحاظ گردشگری، صنایع دستی، کشاورزی و دامپروری پیشنهاد احداث بازارچه سنتی و یک مجتمع تجاری چند منظوره به سرمایه گذاران شرکت آشیان سریر البرز ارائه شد، که خوشبختانه مورد موفقت سرمایه گذاران قرار گرفت.
وی اضافه کرد: این 2 پروژه شامل بازارچه سنتی سریر سروآباد با 50 باب مغازه و یک رستوران سنتی در زمینی به مساحت یک هزار و 600 متر مربع با اعتباری افزون بر 15 میلیارد ریال است.
وی با بیان اینکه مدت زمان تعیین شده برای احداث این پروژه هفت ماه می باشد، خاطرنشان کرد: این پروژه در محل خروجی شهر سروآباد به طرف مریوان پایین تر از پارک بسیج در چهار طبقه مجزا احداث می شود که با احداث این پروژه برای 70 نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد خواهد شد.
حسینی افزود: پروژه دوم شامل مجتمع چند منظوره اقامتی، خدماتی، رفاهی و تجاری آشیان مال سروآباد است که در زمینی به مساحت پنج هزار متر مربع با هشت طبقه و با صرف هزینه افزون بر 85 میلیارد ریالی احداث خواهد شد.
وی گفت: این پروژه در ورودی شهر سروآباد در مدت زمانی تعیین شده که 36 ماهه کاری در نظر گرفته شده است، احداث می شود که با احداث این مجتمع چند منظوره برای 100 نفر به صورت مستقیم ایجاد اشتغالزایی خواهد شد.
شهردار سروآباد در پایان گفت: تغییر کاربری زمین های اهدا شده، آسان کاری در بروکراسی اداری، حذف هزینه های جانبی نظیر پروانه های ساختمانی از مهمترین امتیازاتی بود که برای جلب نظر سرمایه گذاران شرکت آشیان سریر البرز در نظر گرفته شد.

*** موسس و رئیس هیات مدیره شرکت آشیان سریر البرز نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سه ماه پیش که برای سفر به شهرستان مریوان از شهرستان سرواباد عبور کردیم، متوجه شرایط اقلیمی، زیست محیطی و جاذبه های گردشگری سروآباد شدیم، بنابراین تصمیم گرفتیم در این شهرستان اقدام به سرمایه گذاری کنیم.
کمال پیری آذر ادامه داد: در دیداری که با شهردار، معتمدین و خیرین شهر سروآباد داشتیم، برخی از هزینه ها شامل بروکراسی اداری، هزینه های جواز حذف و همچنین جلب سرمایه گذاران داخلی برای اهدای زمین انجام شد، بنابراین متقاعد شدیم 23 تا 24 طرح را در چندین مرحله و چندین سال و با برنامه ریزی های گوناگون انجام دهیم.
او اضافه کرد: اولین پروژه شامل بازارچه چهار طبقه سریر البرز با 50 باب مغازه در طبقه اول، یک رستوان سنتی با چشم اندازی 360 درجه در طبقه دوم و 2 طبقه نیز برای ارائه محصولات کشاورزی، دامداری، گیاهان دارویی و همچنین ارائه هنرها و صنایع دستی منطقه در نظر گرفته شده است.
این سرمایه گذار بخش خصوصی افزود: طبق برنامه ریزی های انجام شده تلاش خواهیم کرد این پروژه را در مدت زمانی هفت ماه کاری به اتمام برسانیم که با احداث و افتتاح این پروژه برای 70 نفر به صورت مستقیم ایجاد اشتغالزایی خواهد شد.
وی گفت: پروژه دوم که با اهدای یک زمین پنج هزار متری از سوی آقای سید حسین حسینی و برادران ایشان در ورودی شهر سرواباد از سمت سنندج در اختیار ما گذاشته شد، شامل احداث یک مجتمع چند منظوره هشت طبقه شامل مجتمع تجاری، سالن های چند منظور، بازی های کودکانه، بازی بیلیارد، هایپر مارکت، لابی مجلل، بوفه، سالن سینما، تالارهای پذیرایی، مجموعه اقامتی شامل سوئیت های 2 و سه خوابه برای اسکان مسافران و گردشگران، رستوران شیشه ای 360 درجه، فست فود و چایخانه سنتی است.
موسس و رئیس هیات مدیره شرکت آشیان سریر البرز ادامه داد: طرح اولیه این 2 پروژه ارائه شده و خوشبختانه مورد موافقت مسئولین و معتمدین شهر سرواباد قرار گرفته که به یاری خداوند متعال با یک سازه بی نظیر، طراحی بسیار زیبا با چشم اندازی 360 درجه و مشرف به کوه و رودخانه پایین دست شهر سروآباد احداث خواهند شد.
وی اضافه کرد: احداث این 2 پروژه در معرفی و شناسایی هر چه بیشتر شهرستان سروآباد به گردشگران و مسافران بسیار حائز اهمیت خواهد بود که امیدواریم بتوانیم خدمت کوچکی به مردم شریف این شهرستان کرده باشیم.
به گفته وی، شهرداری سروآباد و سید حسین حسینی سرمایه گذار سروابادی نیز سهامدار این 2 پروژه بخش خصوصی خواهند بود.
به گزارش ایرنا، شهرستان سروآباد در فاصله 90 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7354/1904
**خبرنگار: فرزاد آداک/**انتشار دهنده: مسعود احمدی
آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.