به گزارش خبرنگار ایرنا، علی مفاخری روز جمعه در حاشیه مراسم کلنگ زنی 2 پروژه بخش خصوصی در شهرستان سروآباد گفت: آنچه که امروز برای رونق و توسعه هر چه بیشتر شهرستان مرزی سروآباد لازم و ضروری است، سرمایه گذاری های بخش خصوصی و دولتی در راستای تولید و اشتغال مدنظر معظم له است.
وی ادامه داد: برخلاف آنچه که برخی از افراد عنوان می کنند شهرستان سروآباد بن بست است، اصلا صحیح نبوده بلکه این شهرستان یک شهرستان پویا و جاری است و ظرفیت های بسیاری برای رونق و شکوفایی دارد.
فرماندار شهرستان سروآباد اضافه کرد: سروآباد نگین سرسبز استان کردستان و یکی از شهرستان های بسیار زیبا و دیدنی کشور است که توجه بیشتر به ظرفیت ها و قابلیت های آن می تواند باعث توسعه و پیشرفت آن در سطح استانی و ملی نیز شود.
وی افزود: متاسفانه تاکنون سرمایه گذاری های بسیار اندکی در شهرستان سروآباد انجام شده و سرمایه گذاری هایی که در این شهرستان شده بسیار مناسب و خوب بوده که نظیر آن را می توان کارخانه تولید قارچ و کمپوست روستای قلعه گاه این شهرستان است.
وی گفت: فاز اول کارخانه تولید قارچ و کمپوست شهرستان سروآباد در روزهای آتی فعالیت خود را به صورت آزمایشی آغاز خواهد کرد و فازهای دوم و سوم آن نیز در آینده ای نزدیک آغاز به کار خواهند کرد که در صورت افتتاح کامل این کارخانه، شاهد فعالیت بزرگترین مجتمع پرورش قارچ و تولید کمپوست خاورمیانه در شهرستان سروآباد خواهیم بود.
مفاخری شهرستان سروآباد را یک شهرستان امن برای سرمایه گذاری دانست و افزود: مردم شهرستان سروآباد در طول هشت سال دفاع مقدس علی رغم 24 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق اجازه ندادند یک وجب از خاک این کشور به دست دشمنان بیفتد و در کنار نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی امنیت را در این شهرستان فراهم کرده اند، بنابراین سرمایه گذاران در این زمینه نباید دغدغه ای داشته باشند.
وی ضمن تقدیر و تشکر از حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی در شهرستان سرواباد گفت: احداث این 2 پروژه عظیم در مرکز شهرستان به رونق و شکوفایی هر چه بیشتر آن منجر شده و باعث کاهش مهاجرت از این شهرستان می شود.
*** رئیس دانشگاه پیام نور استان کردستان نیز در این مراسم گفت: احداث 2 پروژه بخش خصوصی در شهرستان سروآباد باعث خوشحالی و رضایت مردم بوده و انتظار می رود در تکمیل و ساخت در این 2 پروژه و همچنین در اشتغالزایی ایجاد شده از نیروهای بومی استفاده شود.
اسکندر مرادی افزود: شهرستان سروآباد با دارا بودن پتانسیل های بسیار در مسیر توسعه و پیشرفت قرار دارد و آنچه باید مورد توجه مسئولان و سرمایه گذاران قرار گیرد، توجه به 2 ظرفیت آن یعنی گردشگری و کشاورزی است.
وی ادامه داد: توجه ویژه به منطقه تاریخی و گردشگری اورامان در این شهرستان می تواند باعث رونق صنعت توریست و گردشگری شده و منجر به توسعه و پیشرفت شهرستان سروآباد و حتی استان کردستان نیز شود.
وی اضافه کرد: منطقه اورامان یک منطقه شناخته شده در سطح ملی و بین الملل است و هر ساله گردشگران زیادی از کشورهای مختلف جهان به این منطقه سفر می کنند، بنابراین توجه بیشتر به این منطقه می تواند در معرفی و شناسایی هر چه بیشتر آن در جهان و ایجاد درآمد پایدار برای منطقه بسیار تاثیر گذار واقع شود.
مرادی با بیان اینکه توسعه صنعت گردشگری باعث ایجاد اشتغالزایی و توسعه پایدار در منطقه می شود، گفت: متاسفانه گردشگری در شهرستان سروآباد به ویژه در منطقه اورامان فقط به تخریب منابع طبیعی و آلودگی محیط زیست منجر شده است و درآمد چندان خوبی برای این شهرستان نداشته است.
به گفته وی چنانچه به صنعت گردشگری به درستی توجه شود، می تواند باعث اشتغالزایی، درآمدزایی و نهایتا به توسعه پایدار منجر شود.
رئیس دانشگاه پیام نور استان کردستان به کشاورزی منطقه اشاره کرد و افزود: شهرستان سروآباد دارای زمینهای مستعد کشاورزی و منابع آبی بسیار خوبی است که توجه بیشتر به این ظرفیت می تواند باعث توسعه و پیشرفت این شهرستان شود.
به گزارش ایرنا، کمال پیری آذر، احمد پیری آذر و رضا افتخاری مدیران شرکت سریر البرز کرج با احداث 2 پروژه بزرگ شامل بازارچه سنتی سریر سروآباد با 50 باب مغازه و یک رستوران سنتی و احداث یک مجتمع هشت طبقه چند منظوره اقامتی، خدماتی، رفاهی و تجاری با مشارکت شهرداری سروآباد و یک سرمایه گذار سروآبادی اقدام به سرمایه گذاری در شهرستان سروآباد کرده اند.
شهرستان سروآباد در فاصله 90 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7354/1904
**خبرنگار: فرزاد آداک/**انتشار دهنده: مسعود احمدی
آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.