به گزارش خبرگزاری تسنیم از بانه، محمد فلاحی چهارشنبه شب در نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز که در سالن همایش هتل هاله شهرستان بانه برگزار شد، با بیان اینکه اعتبارات دولتی جوابگوی نیازهای حوزه مدرسه‌سازی نیست، اظهار داشت: مشارکت خیرین در امر مدرسه‌سازی یک امر ضروری است.

وی با بیان اینکه در سال گذسته 51 کلاس درس در واحدهای آموزشی بانه توسط خیرین مدرسه‌ساز احداث شده است، گفت: شهرستان بانه در حوزه مدرسه‌سازی و کارهای مشارکتی سرآمد شهرهای استان کردستان است.

فرماندار شهرستان بانه تصریح کرد: براساس آمار موجود در پنج سال گذشته بالغ بر 26 هزار نفر به جمعیت شهری بانه افزوده شده است که این افزایش نیاز به همسان‌سازی زیرساخت‌های مختلف و فراهم کردن امکانات رفاهی، آموزشی، اجتماعی و فرهنگی برای جمعیت حاضر دارد

وی با بیان اینکه مدرسه‌سازی کاری ماندگار در جامعه است، گفت: شهرستان بانه با توجه به ظرفیت و پتانسیل‌هایی که در این حوزه دارد خوشبختانه در چند سال گذشته شاهد رشد و افزایش مشارکت مردم در امر مدرسه‌سازی در این شهرستان بوده‌ایم.

مدرسه محل عبادت فرهنگی و جایگاه تزکیه است

در ادامه امام جمعه بویین شهرستان بانه به اهمیت علم و دانش در اسلام و به تببین جایگاه مدرسه از دیدگاه دین اشاره و اظهار داشت: مدرسه محل عبادت فرهنگی و جایگاه تزکیه است.

ماموستا عبدالرحمن صالح‌زاده با بیان اینکه کسب علم و آسیب‌های اجتماعی رابطه‌ای معکوس با هم دارند افزود: به هر اندازه میزان افراد عالم در جامعه زیاد باشد؛ به همان اندازه نیز آسیب‌های اجتماعی و معضلات ناشی از آن در اجتماع کم بود است.

وی رونق اقتصادی، ارتقای شاخص‌های فرهنگی و اجتماعی در هر جامعه‌ای را در گرو علم و دانش برشمرد و گفت: و گفت: اگر بخواهیم جامعه‌ پیشرفت کند باید در راه تولید علم و دانش تلاش کنیم.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 614462
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.