فرماندار دیواندره با بیان اینکه بحث اقتصاد مقاومتی نیازمند کار جمعی و جهادی است، افزود: این شهرستان در بخش های مختلف از جمله گردشگری، کشاورزی، دامپروری و صنعت فرش دارای ظرفیت های بالایی است.

به گزارش ایلنا، جعفر توان گفت: برای ایجاد تولید و اشتغال باید از تمام ظرفیت‌های شهرستان به طور مطلوب استفاده کرد.

به گفته وی، دیواندره به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی در کردستان برای اجرای اقتصاد مقاومتی و ایجاد تولید و اشتغال انتخاب شده که برای موفقیت در تحقق اهداف این برنامه باید مسئولان شهرستان تمام تلاش خود را به کار گیرند.

وی ادامه داد: برای این کار باید برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تدوین و پتانسیل ها و ظرفیت های شهرستان را شناسایی شده و نواقص و مشکلات نیز در کنار آنها لحاظ شود.

توان افزود: مسئله اشتغال مشکل اصلی جامعه بوده و با توجه به حساسیت موضوع و شعار امسال نیز توسط رهبر معظم انقلاب در راستای اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال است.

فرماندار به نظارت بر اجرای صحیح پروژه ها تاکید کرد و گفت: مسئولان وقتی تسهیلات و منابع کشور را در اختیار فردی قرار می دهند از ابتدا تا انتهای مراحل اجرای طرح را نظارت کنند که این طرح ها به تولید و اشتغال منجر شود.

توان گفت: مجتمع پرورش گاو شیری با ظرفیت بالا در روستای ظفرآباد وجود دارد اما فعالیتی در آن صورت نمی گیرد که باید از این ظرفیت ها استفاده شود و مراحل واگذاری به متقاضیان تسهیل گردد.

وی با بیان اینکه بحث اقتصاد مقاومتی نیازمند کار جمعی و جهادی است افزود: این شهرستان در بخش های مختلف از جمله گردشگری، کشاورزی، دامپروری و صنعت فرش دارای ظرفیت های اجرای بوده و اجرای صحیح سیاست های اقتصاد مقاومتی می توان تحول جدی در این زمینه ها ایجاد و بخش بزرگی از مشکل اشتغال شهرستان را حل کرد.

به گفته وی، در شهرستان 6 ایستگاه پمپاژ آب برای بهره برداری کشاورزی احداث شده که این طرح ها تاکنون 45 هکتار را تحت پوشش قرار داده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.