ابراهیم حسامی روز سه شنبه در همایش بزرگ خیرین مدرسه ساز و اولین جشنواره حامیان مدارس شبانه روزی قروه افزود: این رقم برای احداث 480 مدرسه که با بهره برداری از این فضاهای آموزشی 2 هزار و700 کلاس درس به مجموع کلاس های درس به فضاهای آموزشی استان افزوده شده است.
به گفته وی حدود یک هزار نفر خیری مدرسه‌ساز در کردستان وجود دارد که 30 درصد از این افراد خارج از استان هستند که بدون هیچ چشم داشتی و علاقه به تعلیم و تربیت به امر مدرسه سازی کمک می کنند.
اظهار کرد:خیرین مدرسه ساز در کردستان با تمام توان در مسیر این هدف متعالی گام برمی دارند و هم اکنون استان کردستان جزو 13 استان برتر کشور از این لحاظ است و شهرستان قروه رتبه چهارم استان را دارد.
کارشناس مسئول مدارس نمونه دولتی و شبانه روزی کردستان نیز گفت: 14 هزار دانش آموز در سطح استان تحت پوشش 135مدارس شبانه روزی هستند.
اسماعیل کوهی افزود: 337 نفر از دانش آموزان قروه ای در هشت مدرسه شبانه روزی مشغول به تحصیل هستند.
به گفته وی سهم دانش آموزان پسر در مدارس شبانه روزی 2برابر دانش آموزان دختر است و هدف از این جشنواره کلیه دانش آموزانی که در شهرستان قروه و روستاهای اطراف از نعمت درس خواندن به خاطر نبودن مدرسه،کمبود امکانات،عدم توانایی مالی خانواده ها و نداشتن سرپرست محروم شده اند با حمایت خیرین حامیان مدارس شبانه روزی این دانش آموزان بتوانند از نعمت تحصیل برخوردار بشوند.
کوهی افزود: جشنواره حامیان مدارس شبانه روزی در 16 شهرستان و منطقه استان کردستان برگزار می شود که شهرستان قروه به عنوان چهارمین شهرستان استان است که این جشنواره برگزار می شود و 12 شهرستان و منطقه دیگر در دستور و برنامه ریزی قرار دارد.
وی عنوان کرد: این جشنواره جزء سند تحول بنیادین برنامه توسعه ششم کشور بوده و این برنامه ها به عنوان پوشش تحصیلی یا جذب دانش آموزان ترک تحصیل است .
وی از خیرین خواست با مراجعه به مدارس شبانه روزی نیازهای آن را احصاء کنند و از نزدیک مشکلات دانش آموزان را ببینند و بر اساس نیاز آن ها حمایت کنند.
در سال تحصیلی جاری 275 هزار دانش آموز کردستانی در سه هزار و 700 مدرسه و 14 هزار کلاس درس مشغول به تحصیل هستند.
7345/ 3020
**خبرنگار:سارا صالحی/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.