به گزارش خبرنگار ایرنا، معاون فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان کردستان، روز سه شنبه در آئین آغازین این جشنواره، با بیان اینکه این برنامه فرهنگی هنری توسط انجمن جوانان همیار روستای سقز برگزار شد، گفت: تشکیل سازمان های مردم نهاد در شهرها و روستاها، نقش مهمی در مشارکت مردم در امورات و آبادانی کشور دارد.
هیرش رضایی با بیان اینکه استقبال گسترده مردم از این برنامه، برای مسئولان برگزاری روحیه بخش است، افزود: برگزاری این برنامه ها برای استفاده از ظرفیت سازمانهای مردم نهاد و نشاط بخشی در روستاها، توسط اداره کل ورزش و وجوانان پیگیری خواهد شد.
فرزاد خاکی، سرپرست اداره ورزش و جوانان سقز هم با بیان اینکه، این جشنواره برای اولین بار است که در سطح استان برگزار می شود، از برگزار کنندگان و حمایت های اداره کل ورزش و جوانان و فرمانداری تقدیر و تشکر کرد.
علی اکبر ورمقانی، فرماندار سقز هم با اظهار خوشحالی از استقبال گسترده مردم از این برنامه، گفت: برگزاری هرچه مناسب و با کیفیت این جشنواره باید به جد توسط اداره ورزش و جوانان پیگیری شود.
در این جشنواره 15 غرفه غذاهای محلی، محصولات و وسایل کشاورزی، صنایع دستی، اختراعات و عکس روستا برپا شده بود.
اجرای بازی های بومی محلی، جوراب بازی ، طناب کشی، موسیقی و رقص محلی و نمایش از برنامه هایی بود که در این جشنواره، اجرا شد.
در این مراسم از 10 جوان برتر که در زمینه های باغداری، کشاورزی، ورزشی، علمی، دارای مدارک دانشگاهی و درجات عالی بودند و از دهیاران نمونه چهار بخش سرشیو، امام، زیویه و مرکزی و از تیم های برتر مسابقات و غرفه های برتر این مراسم تقدیر شد.
این جشنواره با همکاری معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان کردستان، فرمانداری شهرستان سقز، اداره ورزش و جوانان ، انجمن همیار جوان روستایی، بخشداری ها و دهیاری های شهرستان سقز برگزار شد.
روستای رنگه ریژان در 25 کیلومتری مسیر سقز مریوان قرار دارد.
سقز در 190 کیلومتری شمال غربی سنندج واقع شده است.
7249/ 3020
**خبرنگار: ابراهیم محمدحسینی/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
**آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.